Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bsa_Airsporter skrev:000 psi??? det är juh 1000bar!! 3000psi är 200bar så den är trycktestad enda upp till 1000bar låter alldeles för mycket, FX har jag för mig är testade till 250-300bar
Sandstig skrev:Tuben i Discon är testat för 15000psi, mao tror jag inte att tuben kommer öka tillräckligt för att förändra träffläget om du laddar 2000psi...
Skogshuggarn skrev:Skulle tro tryckskillnaden i tuben har marginell inverkan på träffbiden om du låter pipan flyta fritt , men drar du åt så äre ju två stora metalldelar som värmepåverkas7(rörelsepåverkas),,finns det någon metallurg på forumet ?
sexskjutarn skrev:Att låta den flyta fritt hade väll inte varit så dumt om fästet för kikarsiktet enbart satt på pipan, sen sägs det att man ska sätta fästena på dom ställen där röret inte expanderar, längst i änden, ska tydligen bota en hel del. (fästet mellan tryckcylinder och pipa)
ivage skrev:finns det möjlighet till ett nytt avtryck till denna bössa? eller är avtrycket robust?
Nixon skrev:ivage skrev:finns det möjlighet till ett nytt avtryck till denna bössa? eller är avtrycket robust?
Jag har moddat runt nu lite genom att slipa ner "buken" på min bössa för en mer vuxen look och plockat isär avtryckarn och gjort 2 av 3 skruvars avtryckar-modden (har ej satt in "sear engagement"). Har nog eliminerat 60% av vikten på trycket med endast 2 skruv, lite silikonfett och lite 150/300 slip-papper. Jag känner ingen creep men ska leta upp 2 brickor för att tighta upp avtryckaren.
För att följa länken så måste du registera dig.
Om man dessutom har lite tålamod att vänta på reservdelar så ska med 95% säkerhet även Katana/Marauder/Challenger's "trigger units" funka i en disco. Fast tills dem är prisvärda och tillgängliga så funkar ovanstående perfekt...och är man som jag (måste modda/ändra/pilla) så finns det massor att göra med en "budget-PCP".
ivage skrev:då kanske du kan fiksa en moddad disco åt mig?är inte så suverän på o modda ennu har precis kommit in i svarven liksom och kan inte gjöra
nån projekt för tillfället p g a studier
Bsa_Airsporter skrev:fixa en kolv så den ser ut som en M1 Garand :D sen e den juh perfekt^^
Nixon skrev:Bsa_Airsporter skrev:fixa en kolv så den ser ut som en M1 Garand :D sen e den juh perfekt^^
Haha, jag sitter faktiskt och letar efter nån gammal sliten Garand stock, alternativt en Enfield 1917. Dock så är man i fel land för sånt.
Kan bli lurigt dock då båda har en övre och en undre del....dremeln kommer gå varm. :D
origo skrev:Nixon skrev:Bsa_Airsporter skrev:fixa en kolv så den ser ut som en M1 Garand :D sen e den juh perfekt^^
Haha, jag sitter faktiskt och letar efter nån gammal sliten Garand stock, alternativt en Enfield 1917. Dock så är man i fel land för sånt.
Kan bli lurigt dock då båda har en övre och en undre del....dremeln kommer gå varm. :D
Lycka till. Det kan blir riktigt bra. Helstock är grymt snyggt.
ivage skrev:du har en hw95 ser jag är den bra?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster