Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Köp med lång pipa iaf, de orkar något bättre, och självklart en .22a.
Jag har plaststocken och den är helt ok, bok skulle jag aldrig byta till, valnöt kostar 1500 extra men är förstås snyggt.
Annars är faktiskt plaststocken klart duglig, jag var tveksam först, men jag känner inte efter ett år att jag vill byta kolv, bakkappa ska jag dock byta till en mer skålad.
Detta är mellanklass PCPer när du tänker på hur de är bygda, inget top of the line.
MEN massor av kunskap finns att få på sånna här forum, och du har ju stöd av att du faktiskt kan ringa "fabriken" och snacka om det är problem.
Så ur service och kunnande är de överlägsna alla andra märken i landet.
De skjuter mycket bra, med ett riktigt bra sikte skjuter en del bättre på 50 meter med en sån här än med en krut .22lr bössa.
De är lättmeckade, så det ska vara allvarliga skador för att du ska behöva skicka på service även om givetvis handlarna hjälper dig med det om du skulle vilja.
Nu låter jag som om jag skulle vilja sälja en sån här till dig, men faktum är att de är lätta att greja med, om man skulle vilja ostrypa går det på en halvtimma max första gången.
Vissa saker käns lite smäckigt på dem tycker jag, men som sagt det är en mellanklassbössa, Typhoon är en lågprismodell av sämre kvalitet i jämförelse, om man ska ranka dessa, de tar inte ut flera tusen extra för intet om man säger så.
Sen har du om den är ostrypt 3 olika effektlägen, nåt jag gillar att använda.
Men min bössa var defekt från fabrik, laddarmen låste sig i uppspänt läge, jag tog isär och fixade det själv då FX hade så mycket göra, annars hade de säkert fixat den åt mig på garanti, men jag ville ju ut och skjuta![]()
Polarens Cutlas valnöt så tar ladarmen i träet så en ful bula har bildats, men de sätts ihop för hand så jag antar att när de har fullt up så dyker en och annan miss igenom.
Anledningen till mitt val var just att den är svensk och mycket känd av alla.
Tråkiga saker är att luften i 40J plus bara funkar 4 magasin sen får man pumpa som et as igen en stund, alternativt släpa med sig en jäkla dykartub.
Detta är den stora nackdelen med dessa PCP, ett fel till är ljudnivån, de låter rent förjävligt på fulspett, som en .22lr lätt.
Så man måste ha en "pipvikt" för att sluta störa folk omkring sig och även sina egna öron.
Och jag menar verkligen att de låter ordentligt, fattade inet det innan ja hört ljudet, och då låter en med kort pipa ännu värre ska du veta.
maxi_skott skrev:
Oj vilket utförligt svar.! tackar:)
varför just en 22a? är det för att möjligheten finns att ställa om?
10j är väl gränsen för licens om jag fattat rätt. är 22an rätt val även där om man ska hålla sig vid reglerna?
Finns det guider som visar hur man gör eller är det något man får klura ut själv?
Någon bild på hur en sådan bössa med lång pipa ser ut och vilket pristillägg det blir?
Många frågor man vill ha svar på nu:)
buckshot2000 skrev:Finns inga längre pipor än 499mm som orginaldel , då får du försöka köpa en pipa nånannanstans ifrån. pipor är licensbelagda om jag inte mins fel + de kostar ju en del.
Silwer skrev:Du behöver sjyssta insexnycklar inget jävla Biltema, sen T13 Torx, 2 avskruvarna till blocket är sådana.
Köp nya sånna bits, du vill inte dra en sån här bult rund!
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster