Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Enda begränsningen i vapnets utseende är att det inte får vara vara djupare än 15cm från centrum pipa till den del på stocken som hålls av främre handen.
Siktet får ställas om under tävlingsrundan.
Endast sikten utan elektronisk avståndsbedömning är tillåtna.
Johnny skrev:Det enda jag hittar är:Enda begränsningen i vapnets utseende är att det inte får vara vara djupare än 15cm från centrum pipa till den del på stocken som hålls av främre handen.
Siktet får ställas om under tävlingsrundan.
Endast sikten utan elektronisk avståndsbedömning är tillåtna.
Vad står vad om dioptrar...?
Johnny skrev:Det beror på skytten det, man kan skjuta otroligt bra med diopter om man har lite övning.
Se bara på våra skidskyttar.
Johnny skrev:Förvisso men du lufsar på din höjd över ett par hundra meter i makligt tempo småpratandes med goda vänner, de skidar kilometervis i högt tempo och skjuter i kyla.
Jag tror det tar ut den skillnaden i okänt avstånd och granskuggan...hehe
G0LI4T skrev:Att klicka på en diopter är inte svårare än att lära sig klicka på en kikare, så då faller hela iden om en klassik klass med öppna riktmedel.
En målad killzone är lika tydlig i en diopter som en målad tavla.
Därav va förslaget endast bara "korn å skåra".
Först va tanken att inte tillåta matchvapen överhuvud taget i denna klass. Just för att låta klassen vara en entusiastklass, för de som vill ta detta lite mera på skoj.
Vi får hoppas att det inte blir ännu en "elit" klass där bästa utrustningen tar täten.
Att pcp får vara med ser jag inte som ett stort problem, utan bara som en utmaning när man själv går med en gammal pre 92a.
Vet inte varför PCP kom med i detta för vad jag vet har det aldrig varit på tal.
Men men, man får ialla fall vara nöjd med att man kan lufta gamlingarna tillsammans med andra gamlingar, istället för att låta dom damma igen i garderoben.
Golle
Vet inte varför PCP kom med i detta för vad jag vet har det aldrig varit på tal.
Johnny skrev:Dagens fjädervapen är hårt prispressade och fungerar därefter..
Sandstig skrev:Patrick skrev:Utmaningen tagen gamle man..Har redan ett dokumenterat varv med CAMO CFX och öppna riktmedel som resulterade i 24p.
Det där är löjligt bra
Riktmedlen ska vara "öppna uppåt"
ubbe skrev:kul, jag kommer nog att köra med D52an i öppna riktmedel klassen .
Återgå till Arrangörsgruppen informerar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst