Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
khsl skrev:Haha Fattade att det kikar siktet var skit. men en jag känner säger att det inte va det men nu vet jag det. Och jag har ju som sagt inte detta luftgeväret för att tävla med utan bara som en kul sak at ha om man har tråkigt. OCh jag ska ochså testa det du skrev.
TACK SÅ MKT FÖR Svar. P.s Det gör inget att du skrev att det var skit :P7
edit: vad tror ni om detta då: För att följa länken så måste du registera dig. har bara geväret som en fritids sysselsettning. ÄR inte SÅ krävande bara det Träffar ungefär där man siktat.
G0LI4T skrev:-------------------------------------------------------------------------------------Ta ett djupt andetag grabbar och börja om.
-------------------------------------------------------------------------------------
Att köpa gevär för 1500 när man inte har intresset uppe behövs inte alls.
Det duger gått att börja med en brytbössa för 300 spänn för att göra hål i burkar med.
Allt annat är bara påståenden från inbitna luftvapenentusiaster
khsl ville ha hjälp med att ställa in siktet..... inte köpa ny bössa.
Nu har khsl en bössa som inte funkar, låt oss istället se till att den gör det, med lite enkla tipps å trix.
Börja med att ta bort kikaren.
Använd först öppna riktmedel.
(Dom brukar stå någålunda rätt från fabrik)
Ta ett A4 papper, märk det med en prick som är ca 4mm stor och sätt upp pappret ca 3-4 meter framför bössan.
Skjut 5-8 skott från sittande med bra stöd så du kan sikta utan "skak" på punkten.
(tex en upprullad badhanduk på en stol funkar utmärkt som stöd under stocken)
Sprider bössan skotten mer än 15 mm i olika riktningar från pricken på det avståndet,
så kan du glömma kikarsiktet. (bössan behöver en genomgång).
Hamnar dom på samma ställe, fast inte där du siktar så ska du ställa in dom öppna riktmedlena.
samlar du skotten innom 4-5 mm från pricken,
så skruva fast kikaren igen.
Vrid båda "rattarna" så dom står i mitten på sin skala.
(vrid först i botten, vrid sedan fullt ut och räkna varven, vrid sedan tillbaka hälften av varven, så hamnar du rätt.)
Sätt upp ett A4 på ca 5 meter. (inte märkt)
Skjut ett skott med stöd, sikta mitt på pappret.
Markera träffen med en svart marker penna.
Sikta andra skottet på markerade pricken,
då har du fått fram hur sneställt din kikare är.
Är det mer än 2-3 cm, på 5 meter kommer det bli svårt att ställa in den, vredet kommer gå i botten.
Då kan du behöva rikta kikarfästet efter pipan.
Återkom när du testat detta.
Så ska vi de om vi kan hjälpa dig mera.
// Golle
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster