Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Dan B skrev:Det är normalt att kulan dalar runt 40 meter med .177.
En .22 börjar dala vid 25-30 meter.
Kan du inte skruva upp den som den är.
Det kan vara olagligt med 16 joule cylinder även om den är nedskruvad.
Dan B skrev:Du har inte köpt den i Sverige eller hur. Om du gjort det så hade du inte haft det här problemet.
Du tar bort strypningen som gör den laglig och sätter i något som du bara får ha i bössan om du har licens.
Sök i forumen på HW100 och så får du se vad du hittar.
Det jag mins om HW100 det är att den är svår mekad.
nimix skrev:Dan B skrev:Du har inte köpt den i Sverige eller hur. Om du gjort det så hade du inte haft det här problemet.
Du tar bort strypningen som gör den laglig och sätter i något som du bara får ha i bössan om du har licens.
varken hurricane eller cabom hade bössan så därför köpte jag den utomlands...
Därför försöker jag nu få upp den till 10joule kan man lämna in den och få någon att föra det'??
zeke-cool skrev:nimix skrev:Dan B skrev:Du har inte köpt den i Sverige eller hur. Om du gjort det så hade du inte haft det här problemet.
varken hurricane eller cabom hade bössan så därför köpte jag den utomlands...
Därför försöker jag nu få upp den till 10joule kan man lämna in den och få någon att föra det'??
Ska man konvertera en HW100 till fullpower så får man byta en del komponenter som ventil och hammare m.m![]()
Enklast är väl att kontakta någon handlare i Tyskland som säljer HW100 och höra med dem vilka komponeter som behöver bytas
för att konvertera till fullpower och sedan beställa delarna från dem![]()
Jazz skrev:Det är en fjäder som slår på ventilen som avgör hastigheten. Mellan fjädern och ventilen sitter en metall bit som kallas hammare. Genom att sänka slagstyrkan på fjädern så kommer du i 16 joules vapnet få lägre hastighet. Men jag tror att det är samma delar i 7 joules och 10joule, man bara sätter i starkare fjäder alternativt spänner den. Pcp vapen är ganska lätta i sin konstruktion, så tittar du på en spräng skiss så förstår du det.
nimix skrev:Hej tack för det kanske använd bart då den dagen jag har licens...Men nu har jag ej det och är BARA intresserad att få upp den till 10 joule...
nimix skrev:varken hurricane eller cabom hade bössan så därför köpte jag den utomlands...
Jazz skrev:Kolla så det inte sitter en lås skruv. Annars är det väl locktite. Locktite får värmas bort med värmepistol.
Nimix gjode kanske ett mindre bra köp i Tyskland. Men nu kan väl vi på forumet hjälpa han fixa geväret.
Daniel skrev:Jag kan bidra med en sprängskiss
Vet du vilka delar du ska byta ut för att få 16 J delarna, för att sedan sänka ner till 10 joule så kan du lika gärna beställa delarna härifrån
För att följa länken så måste du registera dig.
Men först måste du jhu veta vilka delar du behöver. (om du behöver några)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster