Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Foshizzle skrev:Tog mig till skjutbanan idag och sköt på lite varierande mål och avstånd, här kommer dagens bästa tavla:
För att följa länken så måste du registera dig.
Ser ju ut som man kan få till riktigt bra precision med bössan ändå men den är allt annat än lättskjuten...
Bössa: Cometa 400 Compact Star .22 (full hastighet)
Ammo: 5 skott RWS Superdome .22 (en flyer)
Optik: Tasco Golden Antler 3-9x32 AO
Avstånd:~20-25m
Ställning: Sittande med stöd
Görgen skrev:När ska vi få se den träffbilden på 30-40meter i ljuset av ett värmeljus.
eddie skrev:Görgen skrev:När ska vi få se den träffbilden på 30-40meter i ljuset av ett värmeljus.
Den kommer härförsta tre 5'orna är ju iaf täta
Men rackarns vad det lilla ljuset bländade i kikaren![]()
Datum 29 sept
AT44w
Fx16gr
Avstånd 40m
Skjutställning sittande med stöd
Görgen skrev:Jag tycker det ser bra ut, det är inte mycket ljus på 40meter med bara ett värmeljus som ljuskälla, nu börjar nattflugorna också leva farligt.
eddie skrev:Görgen skrev:Jag tycker det ser bra ut, det är inte mycket ljus på 40meter med bara ett värmeljus som ljuskälla, nu börjar nattflugorna också leva farligt.
Fast det var ganska ljust framme vid tavlan i 32x det nästan bländade mig i det förövrigt så kompakta mörkret, och med tanke på nattflugor blir det värre i kväll för då tar jag fram mitt hagelgevär Webely Tracker med 4x32, då lär man inte se mer än en lite punkt![]()
Så därför får dagens träningtavla bli med Trackern
Datum 30 sept
Tracker .22
Ammo: tre sorter
Avstånd 18m
Skjutställning sittande med stöd
Någon som vill ge sig på en bedömning?
Förstod inte riktigt, sköt du den här i mörker också? Tycker du fått fina träffbilder (för att vara ett tracker) sen att träffbilderna flyttar sig är ju en annan historia.eddie skrev:Någon som vill ge sig på en bedömning?
Tack för det, nä denna sköt jag kl14 med stöd av barnens jätte-plockepinn som musköt-klyka för att vänster axel strejkargubbe skrev:Förstod inte riktigt, sköt du den här i mörker också? Tycker du fått fina träffbilder (för att vara ett tracker) sen att träffbilderna flyttar sig är ju en annan historia.
Leopold skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Någon som vill ge sig på en bedömning?
Det var ett svar på frågan i inlägget ovan mitt.Bromslätt skrev:Gubbe:
Intressant tavla...
gubbe skrev:Wasp=14,6 gn
Select=14,2 gn
TR=14,3 gn
Det var jag som var otydlig.Bromslätt skrev:Sorry.
Jasså duronnefalk skrev:Ingen kontroll över skyttet.
utan några tendenser till distinkt träffbild. Så kan det bli ibland.
Leopold skrev: utan några tendenser till distinkt träffbild. Så kan det bli ibland.
Bromslätt skrev:Just det där känner jag igen...
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst