Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:Datum 16 okt
Bössa Cyclon
Ammo FX5.52
Avstånd 18m
Skjutställning stående
För att följa länken så måste du registera dig.
Flippa ut längst ner till vänster annars ganska nöjd med tanke på att jag legat sjuk hela veckan. Missade älgjakten för första gången sen jag började jaga.
Vilket härligt namnGörgen skrev:skruva och pyssla rummet
Bromslätt skrev:Görgen. Så sjysst upplägg med genomskjutning i bostaden. Det skulle säkert min hustru ha lite åsikter om.
Verkar som ordning och reda med verktygen i pysselrummet, det skulle jag också vilja ha...
Har hela dagen haft målet att placera 10 kulor på raken inom ringen med skjutning på 20 m.
Det gick nästan...
Bössa: HW 30S
Ammo: JSB Exact 4,50
Avstånd: 20 m
Sikte: Gamo 4-12 x 44 AO
Humör: Positiv i starten men lite sjunkande vartefter.
På tavla nr 4 är det faktiskt 10 st i ringen om man har rymligt samvete.
Tavla nr 6 gick riktigt bra till de 2 sista skotten (där nere). Då fick jag ett anfall och med syfte att mörda tavlan (skjuta sönder) 3 skott mot lilla pricken nere till höger blev 2 träffar. Men trots allt, nu är jag lugn igen.
Ja Ja. Man är som man är helt enkelt.
stoffemannen skrev:Hatsan AT44 LW Long
5 stycken Jsb Exact
WaltherFT8-32x56
50 meter (60 steg har jag mätt upp är ganska exakt 50 meter för mig).
Sittande med stöd i jakttorn.
CC 27 mm (Synd på flyern men men...)
Första tavlan för dagen och NYTT personligt REKORD!De flesta andra tavlor såg också bra ut, idag har det lossnat för mig känner jag.
SNYGGT skjutet Stoffe träning ger färdighetstoffemannen skrev:NYTT personligt REKORD! 50m CC 27 mm Sittande med stöd i jakttorn
På Cyclonen har jag ett Leapers Accushot 3-12x44 AO och på 300an ett Leapers Compact 3-12x44AOLeopold skrev:Vad kör du med för riktmedel?
eddie skrev:Datum 18 okt
Vapen Tracker .22
Ammo Milbro TR
Avstånd 7 m
Ställning stående
5skott skulle varit 6 men frugan gled in på gården med nya gasfjädernJag misstänker att herr Tracker anade oråd med byte till gasfjäder så han skärpte till sig och gav mig bästa tavlan jag någonsin skjutit med den
![]()
Det är nästan för bra för att vara santDen får man nästa rama in eller...
Bromslätt skrev:Om jag presterade liknande en dag så skulle jag fara till kiosken och köpa ett gäng Trisslotter. Fast ärligt talat. Bara liiiite (en hel del) avis alltså.
eddie skrev:Datum 18 okt
Vapen Tracker .22
Ammo Milbro TR
Avstånd 7 m
Ställning stående
5skott skulle varit 6 men frugan gled in på gården med nya gasfjädernJag misstänker att herr Tracker anade oråd med byte till gasfjäder så han skärpte till sig och gav mig bästa tavlan jag någonsin skjutit med den
![]()
Det är nästan för bra för att vara santDen får man nästa rama in eller...
Stå inte där och söla bort massa dyrbar tid, in och byt!eddie skrev:frugan gled in på gården med nya gasfjädern
Helt otroligt bra. Nu vet vi vad bössan presterar nu vill vi (jag) att du att du reser dig och visar vad Du presterar. Blås hatten av oss scratch.scratch skrev:medel CC: 0.83mm
gubbe skrev:Helt otroligt bra. Nu vet vi vad bössan presterar nu vill vi (jag) att du att du reser dig och visar vad Du presterar. Blås hatten av oss scratch.
gubbe skrev:Stå inte där och söla bort massa dyrbar tid, in och byt!eddie skrev:frugan gled in på gården med nya gasfjädernLäste senare att det blev fel, sorry eddie
G0LI4T skrev:Nu är det ju inte bössan som ska tränas i denna tråd scratch
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster