I dag har jag hämtat ut mitt hatsan 55, och vad jag kan säga om bössan är att det är en enkel och stilren modell som kanske inte har den ALLRA högsta kvaliten. Men jag tycker nog att finishen är godkänd i alla fall. Vad det gäller kraften så går det inte att klaga tycker jag och bättre blir det ju när jag har satt i 300
Mps fjädern som jag köpte till. Det är lite konstigt att kulan sticker ut några tiondels millimeter ur pipan när man laddar för det gör ju att kulan blir deformerad i bakändan när man stänger geväret. Det är inte direkt grader runt hålet som man stoppar in kulan i utan det är som en uttryckt kant runt hålet. Det har nog blitt så när dom räfflade pipan tror jag. Man kanske kan ta en skarp 90 graders försänkare och göra en liten ingångsfas i hålet då ploppar nog kulan i helt ochså. Precisionen på bössan vet jag inte så mycket om jag har ju inte skjutit mer än ca 20 skott men avtrycket är inte för kvinnor och barn om man säger så. Det går att justera "trigger travel" fast det är väll bara slaglängden på avtryckaren eller blir avtrycket lättare?? Jag har inte hunnit att prova det än...
Avrtyckaren är för övrigt tillverkad i formsprutad plast...budget eller?
Är jag nöjd med bössan då undrar ni säkert.
Ja får jag bara ordning på avtryckaren och det där med att kulan inte ploppar in i pipan helt och hållet så är jag nöjd. Jag ska ju bara ha det för att leka med.
Ska se om jag klarar av att lägga upp några bilder på bössan inom en snar framtid.
Frågor, synpunkter eller goda råd?