Plastdetaljer på luftgevär

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Plastdetaljer på luftgevär

Inläggav Hawkeye 16 jun 2008, 08:15

Eftersom jag är lite konservativ när det gäller vapen har jag svårt att acceptera att man använder mer och mer plastdetaljer. På Hatsan Torpedo 100X ser mycket ut att vara av plast För att följa länken så måste du registera dig.

. Men man får kanske vänja sig vid detta. Om hållbarhet och funktion är ok kanske det inte gör någonting. Även kvalitetsbössor som Diana har en del plast. Däremot är Weihrauch befriad från plast och det gillar jag.

Hatsan Torpedo 100X är jag mycket nyfiken på. Den ser verkligen trevlig ut. Laddmekanismen verkar intressant. Sen tycker jag att en valnötskolv är värd en hel del.
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye

Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Inläggav Silwer 16 jun 2008, 13:04

Det handlar om kostander helt enkelt, mer plast, billigare tillverkning.

Förekommer även hos märkestillverkare att vissa vapen får mer plastdelar med tiden.

Allt beror ju på vad de gör om till plast är det delar man vill ska kännas solida käns det billigt omedelbart, typ avtryckare mm.

100X är den Hatsan som imho ser bäst ut, men ingen kommer köpa den för att 155 finns, förmodligen har de samma drivkälla tror jag, men det där med siffrorna är viktigt.
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |