Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tomaz skrev:Skojar bara, det verkar ju hur kul som helst med bänkskytte med luftgevär.
Ska garanterat testas när säsongen drar igång.
Finns det intresse för detta, så vore det kul att få till en liten mini träff/tävling i sommar för att testa våra färdigheter med bössorna...
Tomaz skrev:Vore kul om man kunde köra med det internationella reglementet som redan finns för detta, och så slipper man tjafsa om egna regler och sånt.
Martin skrev:När de skriver "bänksskytte", vad innebär det egentligen? Hur mycket stöd får man använda?
G0LI4T skrev:Du får väll skjuta på kortare avstånd, Tomaz
Skriv ut dom i A5 och panga från köksbordet till ytterdörren .
Tomaz skrev:Jag provade bänkskytte idag.
Hade hört det skulle vara kul....
Men tror inte det var något för mig, jag tröttnade efter ett tag.............![]()
du skall inte börja nu vänta tills A lagarna kommer ut .då kan du pricka burkar o flaskor![]()
![]()
Tomaz skrev:Martin skrev:När de skriver "bänksskytte", vad innebär det egentligen? Hur mycket stöd får man använda?
De kör med stöd både fram och bak på bössan. Fram och bakstöd får ej sitta ihop med varandra, geväret eller bänken...osv.
Står mer specat i reglementet.![]()
Hmmm, verkar som jag måste skaffa mig en A3 skrivare för att skriva ut måltavlorna i rätt storlek...
gubbe skrev:Att lägga en bössa på ett stativ och en sandpåse och sen avfyra skulle inte få kallas skytte.
martinw skrev:Har hittat tavlorna i pdf på nätet, men bara i a3 storlek, jäkligt svårt att få skalan att stämma till a4.
Tomaz:
Hur stora är yttermåtten på ringarna/kvadraterna på ditt a3mål?
Tänkte ta fram något som går att skriva ut på a4 till sommarens träffar...
.
Bsa_Airsporter skrev:okey och varför inte det? det är juh då en tävlan om vem som har det bästa vapnet =)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst