Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ulf skrev:Jag har en likadan , inte fullt lika bra utvändigt skick, helrenoverad.
gubbe skrev:Ulf skrev:Jag har en likadan , inte fullt lika bra utvändigt skick, helrenoverad.
Pratar du om bössan eller tanten nu.
Silwer skrev:El Gamo om jag får be:-)
nybom skrev:Kapar tråden lite...
Köpte ett ElGamo magnum 4.5 år 1990, fick samma år tag på en titan fjäder. Fy tusan vilken fart det blev på geväret! Sköt på en tio öring (ja, de fans på den tiden), på ca 15 m avstånd, tio öringen såg ut som en liten soppskål efter träffen!
Nu till saken, den gamla titanfjädern börjar bli riktigt trött... Var får jag lämpligast tag på en ny? Bor när Kungsbacka.
Edit: Hittade faktiskt grejer på Hurricane Luftvapen.
Silwer skrev:Sjäölv har ja genbart dåliga erfarenheter av "titan"fjädrar, bättre än OX men oftast sämre än exportfjädrarna, inget jag skuklel köpa alls utan rekomendationer, bössorna går hårt och slammrigt och effekten ökar inget över exportfjädern, hoppigt och studsigt i hate it.
Silwer skrev:jo det är originalfjädern helt enkelt det brukar kallas exportfjäder, vissa vapen kan man dock inte få tag i dem längre til då de inte tillverkas.
OCH titanfjädrar finnss av fler slag idag än på den tiden jag hade dem, jag antar att de kan funka bättre nu än då.
Hoppas det inet är så mycket förspänning så kan du nog väga ihopå det mot en träplanka eller nåt, annars nån form av fjäderkomprimator, men ja gkänner på mig tat det nog går ändå annars vet Oden här i tråden helt säkert hur det är finsn nog ingen i Sverge med så många El Gamos.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst