Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vargen66 skrev:när jag kom i form så kom äntligen 10an
gubbe skrev:vargen66 skrev:när jag kom i form så kom äntligen 10an
Tror inte jag skulle prestera en så bra tavla med ett gevär med rekyl.
Donk skrev:En "dagens" med bröd och sallad á 75:- Inte jättegott men man klarar sig fram till nästa mål.
gubbe skrev:
Tomaz du som ser så brakan det vara en tia i fjärde pricken, isåfall är det nog första gången jag fått fem tior.
Har du fått det någon gång?
Tomaz skrev:fulvariant med gigantisk vit prick som utgör tian...
Leopold skrev:Skjutställning: stående enhands utan stöd.
gubbe skrev:Bössa Cyclon
Ammo FX 5.52
Avstånd 18m
Skjutställning stående
Efter att ha skjutit ganska bra några kvällar så kändes det väldigt ostadigt i kväll. Misstolka inte nu.
Leopold skrev:Skjutställning: stående enhands utan stöd.
Donk skrev:
För att följa länken så måste du registera dig.
Här kommer mina första dagens!
Testade något nytt vid stugan idag. 50 m internationell tavla gevär. Kändes lite som gräddvisp men mycket roligt. Utmaning till er andra
Tavel diam: 154,4 mm. Svarta: 112,4 mm
Leopold skrev: 18 m (tre deltavlor med alla träffar i det svarta) Så jäkla svårt ska det väl inte vara... en grej jag funderat på är att jag egentligen inte siktar i mitten utan bara "inom det svarta". Gör ni som är riktigt duktiga skyttar på samma sätt?
Bromslätt skrev:..
Fick lite tips som faktiskt hjälpte mig en del.
Sikta där du vill träffa och håll kvar siktet just där, även efter skottet.
Håll bössan till 95 % med höger hand och mot axeln, bara 5% i vänster. Förutsatt högerskytt då.
Leopold skrev: egentligen inte siktar i mitten utan bara "inom det svarta
Leopold skrev:Jag är inte bättre än så här just nu men vet att pickan kommer att hjälpa mig att bli mycket bättre alldeles snart.
gubbe skrev:FWB 300S
Jsb exact .177
Avstånd 18m
Skjutställning stående
...
En tisdags tavla.
En mycket vacker sådan!
Leopold skrev:Jag är inte bättre än så här just nu men vet att pickan kommer att hjälpa mig att bli mycket bättre alldeles snart.
Märkligt att tre av tavlorna nästan ser lika dana ut, tre fullträffar i hop sen två lite mindre bra. Riktigt bra hur redan nu.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster