Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
soul skrev:Grattis till chokladen, vad vann man om man sköt fullt?
Tomaz skrev:efter han instruerat mig hur man handskas med bössan:
Tomaz skrev:soul skrev:Grattis till chokladen, vad vann man om man sköt fullt?
Det krävdes minst 49 för vinst och vinsten är en valfri Paradis- eller Aladinask...
soul skrev:Du vann högsta vinsten med andra ord?
gubbe skrev:Bössa Cyclon
Ammo FX 5.52
Avstånd 50m
Skjutställning stående
För att följa länken så måste du registera dig.
50 meters skytte uppe vid stugan idag.![]()
quote]
Tätt.Tomaz skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Tomaz skrev:Plats: Lisebergs skjutbana Vinst: Paradis chokladask
Skjutbanepersonalens reaktion en minut efter han instruerat mig hur man handskas med bössan: Va....! Fick du en vinst..?![]()
Tomaz skrev:Sen vet jag att gubbe inte kan motstå utmaningen att åka till Liseberg och försöka skjuta 50 poäng...
Frank69 skrev:
Trodde att de hade justerat dem lite "snett" så att man inte har nån chans för att vinna...
Grattis !!!
gubbe skrev:Nog för att du är min största insperationskälla men där går gränsen, något Liseberg blir det inte.
gubbe skrev:...när jag var ung och sköt med Diana 23 och Elgamo träffade jag "allt" jag sköt på, och när jag ser första serien, det kanske var så.
Tomaz skrev:Jag hade räknat med att bössan skulle sprida över hela tavlan, det gjorde det när jag testade för ett par år sedan. Så jag hade nog tur denna gång. Jag misstänker att det inte är så vanligt att folk kommer upp i minst 49 poäng. För det första blev personalen förvånad när jag lyckades, och för det andra fanns inga vinster vid skjutbanan att dela ut, så att den enda ansvariga som fanns vid skjutbanan fick lämna platsen och springa iväg och hämta en chokladask på annat ställe, men kom tillbaka efter några minuter...![]()
Eller också får folk vinst hela tiden och lagret av chokladaskar tar slut väldigt fort...
Görgen skrev:Lite mer test skott med regulatorn, det är skönt att slippa korrigera för tryckfall och kunna sikta likadant hela tiden så länge man inte skjuter under regulatorns arbetstryck. Vädret är inte det bästa i dag heller, regn, svaga sidovindar och lite disigt i luften så det var inte så lätt att fokusera in korset hela tiden.
Frank69 skrev:Görgen skrev:Lite mer test skott med regulatorn, det är skönt att slippa korrigera för tryckfall och kunna sikta likadant hela tiden så länge man inte skjuter under regulatorns arbetstryck. Vädret är inte det bästa i dag heller, regn, svaga sidovindar och lite disigt i luften så det var inte så lätt att fokusera in korset hela tiden.
Snyggt skjutet !!!
Är det vanligt att man har problem med tryckfall ???
Görgen skrev:Trycket sjunker efterhand på alla PCP när man skjuter och då ändras hastigheten på kulan och hur den uppför sig, därför får man korrigera för ändrad kulbana och hur kulan uppför sig, efterhand som trycket sjunker.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster