Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jimmy85 skrev: Man skjuter från varsitt håll
Donk skrev:När jag har stått och nött några tavlor brukar jag avsluta med fallmålen och se hur många jag kan skjuta ner innan man bommar. Riktigt skoj faktiskt. Jag har dock aldrig tävlat i denna form. Endast en särskjutning på spinnermål vilket jag kan tänka mig ger lite av samma känsla.
Jimmy85 skrev:Jag har testat lite med att tävla med polarna o 22lr. Man skjuter från varsitt håll o den som fäller mitten vinner. Ganska stressigt ibland
Donk skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Så här ser det ut i min källare.
gubbe skrev:Ser mycket inbjudande ut.
Bromslätt skrev:Jimmy85 skrev: Man skjuter från varsitt håll
Låter farligt
Jimmy85 skrev:Vi hade bara vanligt skidskyttemål när vi sköt. För att göra de roligare o få upp pulsen så sköt vi från varsitt håll då vi bara hade ett mål
jodre skrev:Jimmy85 skrev:Vi hade bara vanligt skidskyttemål när vi sköt. För att göra de roligare o få upp pulsen så sköt vi från varsitt håll då vi bara hade ett mål
Jo jag förstod nog det men det, ville bara understyrka att det faktiskt finns en gren för detta inom sportskytte,
för din variant så finns även ett riktigt roligt spinnmål där viparmarna sitter så att de flyttas på tvären istället och man har var sin sida
och när man träffar så flyttar den sig till andra sidan så att säga, sedan skjuter man tills någon har alla spinners på sin sida och
då har den således förlorat om ni förstår hur jag menar, skall kolla fall jag hittar någon bild,
oavsett om man använder ett fallmål eller den jag menar så är detta ett riktigt roligt skytte.
jodre skrev: variant så finns även ett riktigt roligt spinnmål där viparmarna sitter så att de flyttas på tvären istället och man har var sin sida
och när man träffar så flyttar den sig till andra sidan så att säga, sedan skjuter man tills någon har alla spinners på sin sida och
då har den således förlorat om ni förstår hur jag menar, skall kolla fall jag hittar någon bild,
oavsett om man använder ett fallmål eller den jag menar så är detta ett riktigt roligt skytte.
Jimmy85 skrev:Bromslätt skrev:Jimmy85 skrev: Man skjuter från varsitt håll
Låter farligt
Altså en skjuter Från högra målet o den andra på vänstra. Först till mitten vinner
Bromslätt skrev:Jag förstod det när jag läste hela texten. Skojade lite och hoppas ni inte tar illa upp.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster