Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
nizzeg skrev:Hur i fridens namn skall det kunna vara möjligt att få in den fjädern. Eller är något fel. Skall fjädern verkligen vara så lång?
För att följa länken så måste du registera dig.
sos skrev:nizzeg skrev:Hur i fridens namn skall det kunna vara möjligt att få in den fjädern. Eller är något fel. Skall fjädern verkligen vara så lång?
För att följa länken så måste du registera dig.
Den ÄR så lång... därför tillverkade jag en "komprimerare", plocka bort ev. brickorna bak (en stål och en plast på torpedo 100x) också som jag skrev annars hakar den inte upp.
nizzeg skrev:Sen är den komprimeraren som du gjort väldigt snitslig och enkel att tillverka. Bra tips m ao. Tror att jag lägger beslag på idén!.
Hur svårt blev geväret att "bryta" ladda efter fjäderbytet?.
KentaSweden skrev:Hej alla hjälpsamma. Vill tacka så hemskt mycket för denna guide. Bytte fjäder igår å nu ere drag i bössan.
Jag satte fast Geväret i ett skruvstäd å körde in fjädern med en pelardomkraft som va lite modellerad med en liten träbit för att inte skada plasten.
Första skotten small som bara faan. Ere d som kallas diesla? Jag fettade bara in den nya fjädern.
Jag undrar över en annan sak. Är det bara fjädern dom byter när dom stryps eller minskas även "utblåshålet"?
Jaja, tack så mycket iaf...![]()
//Kenta..
GunnarT skrev:Det är svammel att ytterdiameter 19mm skulle vara till 125-155 bla.a.
21mm ytterdiameter.... 13.6 innerdiameter och trådtjocklek 3.5mm och 44 varv är nära sanningen. Obs.. det kan skilja lite grann
MartinGlad skrev:GunnarT skrev:Det är svammel att ytterdiameter 19mm skulle vara till 125-155 bla.a.
21mm ytterdiameter.... 13.6 innerdiameter och trådtjocklek 3.5mm och 44 varv är nära sanningen. Obs.. det kan skilja lite grann
Okej men hur är det med längden på fjädrarna då? Kan det skilja från 47.7 cm till 40.7 cm och båda fjädrarna sägs vara licenspliktiga vid installation.
Tillverkas det egentligen många olika fjädrar? Menar då typ ifall Hatsan tillverkar typ 3 olika fjädrar för olika kraft.. Tröttsamt jag vet...
Nitro skrev:Min fullfjäder var
44 cm och 46 varv har jag för mig.
ca: 10 cm längre än fjädern som satt i.
Det blev ett jäkla drag i bössan, lät som 22 long eftersom kulan gick upp i överljudsfart, men den gick knappt att träffa marken fast att man snubblade.
Men efter ca:250 bulor så bytte jag tillbaks till fegfjäder och då hade fullfartsfjädern krymt från 44cm till 36cm och det tycker jag var väl mycket.
MartinGlad skrev:Nitro skrev:Min fullfjäder var
44 cm och 46 varv har jag för mig.
ca: 10 cm längre än fjädern som satt i.
Det blev ett jäkla drag i bössan, lät som 22 long eftersom kulan gick upp i överljudsfart, men den gick knappt att träffa marken fast att man snubblade.
Men efter ca:250 bulor så bytte jag tillbaks till fegfjäder och då hade fullfartsfjädern krymt från 44cm till 36cm och det tycker jag var väl mycket.
Vart köpte du fjädern ifrån då?
Av det du säger så stämmer FondProdukters mått Nitro.
Men Hatsan 125-155 i kaliber .25 måste ha ganska hyvsatt precision med fullfartsfjädern trotts allt för 230 m/s är inte så overkill. Definitivt bättre precison än 4,5 i 380iaf
Silwer skrev:Så lite mer är det väl iofs inte, nästan dubbla summan va?
Fast iofs hade jag helre betalt det eller skitit i det hela, riktigt så tråkigt har jag inte.
Silwer skrev:ÄR det plast eler bok för 3300?
Jag tänkte 2500 frö 125an typ här 135 är lite dyrare för den har väl bättre kolv va? så jag tog kanske i en aning det är sant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster