Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
martinw skrev:inte som i hft där det i allmänhet är en stor fördel att vara lång.
Jazz skrev:komma överens
martinw skrev:Varför ska vi inte ha samma regler som alla andra?
RoLig skrev:Jag tycker att du ska starta upp en verksamhet med renodlat internationellt FT-skytte..det vore utveckling!
martinw skrev:och har därför släppt detta för länge sen
Skogshuggarn skrev:martinw skrev:och har därför släppt detta för länge sen
Varför då sådan fränesi i ärendet Martin ?
Jag kan hålla med dig i att ett fungerande system kan vara bra att ansluta sig till,,skulle vara jätte "kul" med ett intenationell tour att åka på med höga prissummor osv,,tror att jag skulle kunna komma över mina problem med resavstånd isf,,kunde bli som en familje grej,dra runt på sparade medel och skjuta luftgevär,,för min del då för att jag tycker det är "kul", den dagen det roliga tar slut med skyttet slår jag bössan över vedbocken så den blir till ett U . Men risken är liten att man skall bli utråkad för jag gillar verkligen de FT tävlingar som klubbarna får till .
Jag har en egen liten bana som vi går , Buck,Fjutt o en del andra initierade personer . Vi har egna regler,de egentillverkade fallmålen står upp till 80 meter och vi har "Kul",Vi har försökt att se lite längre an vad andra lyckas ha gjort,,vi har tex tagit bort den där löjliga 45 j regeln,,här blåses det på så mycket som går(fall målen håller,,)
ja vad skall man säga,,sen kommer de häringa Ft tävligarna,,då anpassar vi oss till det dess regelverk och åke dit ock skjuter .
Kanske jag kan vara till hjälp om du bildar ett förbund,,finns säkert fler som kan,,du känner väl dig inte ensam >Martin ?
Silwer skrev:Faktum är att jag inte tycker nåt måste tas bort, utan att det måste breddas i stälet, folk organiserar sig inte och ett stort fel är ju att allt görs lokalt bara och där just lokalt blir det en klick medlemmar, tahst it.
Trots allt är ju licens nåt som krävs så varför skule man var med in nån klubb bara ändå?
Sen vad man vill skjuta helst om det är träning/tävling är ju en anna sak.
Ni har ju skjutit i klass med öppna riktmedel på fjäderbössa tex. det är ju en kul sån uddagrej som man kan skjuta bara på skoj, jag fattar inte varför vissa nästan blir arga när det talas om en internationlell klass, vad bekommer de dem?
Förlorar de i anseende då eller nåt? Jag ser inte problemet, vill folk ha en sån och det här kanske blir större och mer överhripande än klubb för klubb där vissa står med pekfingret och pekar ut de andra som oseriösa.
Det är så typiskt arv från tävlingskrutskyttet, det är inte det folket vi ska lyssna på de är inskränkra fånar till stor del som ser med högsta misstänksamhet på allt de inte känner igen.
De kan sköta sitt, inte stör de mig, men jag orkar inte höra mer om hur korkad jag är som föredrar luftvapen över deras knallpåkar.
En dag kansjke det sträcker sig så långt att folk i mina trakter kan var medlemar i det här, först då kan man liksom andas ut och tänka på vad man vill skjuta så att säga, före det så kan man fantisera, men det är väl allt.
Ok, jag har klarat mig bra själv i alla år, men dt vore kul om det gick et steg längre än det har idag.
Nog för att jag vet att vissa försöker, men folk drar lite åt olika håll och är arga för ev. regler, klasser eller folk som inte de vil ha, fast deras egna intressen inte tas bort, jag begriper det inte bara, ju fler möjligheter ju bättre tycker jag iaf.
Knivsöder skrev:Bra tråd Silwer![]()
Finns det något intresse i styrelserna i exempelvis Onsala och Piteå att vara med och starta en nationell förening för Luftvapenskytte?
a_gunther skrev:Laxå och Falun är ur leken nu då.......
martinw skrev:Du har inte riktigt förstått vad du får licens på.
Skogshuggarn skrev:Jag har målsskyttelicens ,till vilket skytte jag mycket förnöjsamt åtnjuter på egen och annans mark samt inte minst på min hemmaskjutbana i Laxå, som du såg ..
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster