Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Oden du måste äl ha några fjäderpangare som funkar ok du med även om de kanske inte har anrika namn eller så?
Det här är min enda sk magnumbössa, jag har aldrig haft nån förr ens.
Inte för tat jag ringaktar svagare fjäderbössor, långt ifrån då jag däremot haft en hel del sånna och skjutit med ännu fler.
Men det är ju kul när nånting ger skaplig effekt men ändå inte är hopplöst att skjuta med och där drivkällan är med en ut så att säga, som det är nu så måset jag gå den här vägen då jag saknar en skjutplats och enbart har pump men ingen bil för nåt annat.
Jag kommer få åka en bra bit per 2hjuling, men då är det enklast så här och en ask diaboler och några inseksverktyg bara, ja och tavlor förstås.
Silwer skrev:Men alltså, måste allt vara så jäkla lätt jämt?:-)
Enorma effekter är heller inget jag söker, jag ser luftskytte som en hyfsat avslappnade grej, och utanför banor eler andra bombsäkra ställen skulle jag inet hålla på med en del av de bössor som finns idag.
Nu menar jag inte att jag skulle vilja ha 30J i pannan direkt, men det är ändå en hanterbar räckvidd här.
Fjäderbössan är kanske snart borta, ja iaf de med kvalitet, de billga kommer nog aldrig försvinna.
Men jag överger inte de här om jag så ska nöta med de gamla relikerna, då får det bli så.
Man börjar nog bli gammal eller nåt:-)
Silwer skrev:Nu har den nog gått 200 diaboler i min ägo iaf, dock tyvärr en del på för kort avstånd då jag varit lite för lat att ta mig till nånstans där jag har mer utrymme.
Silwer skrev:det verkar som att man måste chansa i den prisklassen helt enkelt.
Larsson skrev:Den här tråden hade jag missat. Fan vad kul att du fick tag på en så fin och ovanlig bössa Silwer.
Nu kanske jag låter lite vrickad, men jag har under åren mer och mer börjat sakna öppna riktmedel. Jag tycker liksom om känslan och har tröttnat lite på att glo genom diverse kikare, man känner sig nästan bortkopplad från bössan. Vet ni om det går att få tag på öppna riktmedel som man kunde slänga på en Pro-Sport? Det hade varit jäkligt kul.
Silwer skrev:Nu saknas ett sikte som jävlarinamma håller, 9x eller 12x kanske, har bara 4.5x nu och det funkar kanske för jakt men i övrigt är det rätt B, men håller för allt dock.
Nån som vet några billiga kinagrejor som är skapligt lätta och inte har iaf mer än 40mm glugg?
Denna är elak då rekylen är så inriktad på fram-bak enbart inget twangande eller nåt, och det tar en hel del på grejorna, utan sm onepiecet som sitter på åkte även det här lätta siktet av nästan direkt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster