Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Rickard skrev:6-månaders regeln är mer än rekomendation som många distrikt tagit fasta på. Det är många som köper gevären i licenfritt utförande och går med i en klubb samtidigt. Efter 6-månader kan man då söka licens på ett befintligt vapen. Det måste vara den enklaste vägen eller så har man kanske jägarexamen?
phonthaisongthaisilk skrev:
Innebär det att man
därför får licens på "fullblås" ?
Och i så fall för vad , för jakt ?????
öberg skrev:phonthaisongthaisilk skrev:
Innebär det att man
Om man väljer att göra som jag. Så sökte jag målskjutningslicens med motivationen billigt övningsskytte.
Är jägare och medlem i jaktskytteklubb och då var det inga problem.
Det man bör tänka på innan man söker/köper är att Polisen vill ha intyg på att man har ett godkännt vapenskåp.
öberg skrev:
Du kan ta bort en licens på ett licensbelaggt luftvapen om man får ett intyg av en vapenhandlare eller vapensmed på att bössan inte överstiger 10 joule.
öberg skrev:phonthaisongthaisilk skrev:
Innebär det att man
Om man väljer att göra som jag. Så sökte jag målskjutningslicens med motivationen billigt övningsskytte.
Är jägare och medlem i jaktskytteklubb och då var det inga problem.
Det man bör tänka på innan man söker/köper är att Polisen vill ha intyg på att man har ett godkännt vapenskåp.
scratchninja skrev:En fråga angående vapenskåp. Går det bra att förvara vapnet i farsans vapenskåp eller måste man köpa ett eget?
öberg skrev:Finland och Sverige skilljer sig en hel del ang vapenlagar.
Du kan förvara det i din fars skåp om du ansöker om det i licensansökan.
Det måste stå utryckligen i ansökan om hur vapnet skall förvaras.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster