Aha, en pump-bössa. Det är ju en intressant princip, som jag förstår en variant av
PCP, fast man laddar med ett slag, istället för flera på en yttre pump, alt kompressor, till den stora cylinderna som då räcker till flera skott. Kunde ju vara kul med en sådan då eftersom det är en helt annan funktion.
Sedan finns det inga skjutövning hos oss i klubben som vinner på högre prestanda än 7-10J. Vi har korthåll 10 meter inomhus på vintern, sedan korthåll utomhus 50 meter på sommaren för 22LR eller 300 meter för mauser (6,5mm). Kanske jaktstigar men jag undrar om det finns i klubben. Är nog andra arrangörer då.
Har lurat på en egen 22LR till nästa sommar. Måste varit medlem i 6 månader och varit aktiv i klubben geom att närvara vid skjutkvällarna, innan man får licens för krutvapen, även dessa småttingar som 22LR. Skall se om man kan hitta Feinwerkbau ur samma åldersklass som min 300S även för 22LR och om det funnits för "sex åen halva". Vore kul bli bra på gamla grejorna och visa det inte behöver vara dyrt eller nytt för att skjuta bra...