Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Skogshuggarn skrev:Frank69 skrev:och pipvikten fick man bort med endast händerna...
Vad är det för ett satans måndags ex du har,,allt verkar ju sitta i princip löst
Frank69 skrev:För ett par veckor sen när jag rengjorde bössan så smorde jag kornet och pipvikten lite extra...
Så idag när jag påbörjade projektet med bössan så behövde sprinten bara ett pyttelite hammarslag så var den ute...
Kornet lossade direkt, och pipvikten fick man bort med endast händerna... dock var det bra passform...
"Shrouden" = Ytter röret får sitta kvar på bössan![]()
Så Mr Davidson kan vara lugn... allt går att återställa till original skick om nästa ägare önskar detta...
Frank69 skrev:Skogshuggarn skrev:Frank69 skrev:och pipvikten fick man bort med endast händerna...
Vad är det för ett satans måndags ex du har,,allt verkar ju sitta i princip löst
He,he... Njae... tror nog mer på detta:
Man får det som man förtjänar... ;![]()
![]()
![]()
Skall bli kul o se innanmätet på vapnet...
Det är säkert i stort behov av rengöring...
Under gårdagens skytte klagade Görgen på tvangljud från min bössa... han blev nog lite störd under skyttet...
Mr Davidson skrev:Det finns ju olika sätt psyka varandra. Skall nog inte renovera då. Samt sätta mig bredvid argaste konkurrenten i klubben med fjuttigt PCP-pys, så han får höra hur en riktig mekanisk bössa låter...
Frank69 skrev:Mr Davidson skrev:Det finns ju olika sätt psyka varandra. Skall nog inte renovera då. Samt sätta mig bredvid argaste konkurrenten i klubben med fjuttigt PCP-pys, så han får höra hur en riktig mekanisk bössa låter...
![]()
![]()
Ja de får stå ut med mycket... de stackars pcp skyttarna...
Har nu, med hjälp av Thomaz instruktionsvideo kommit in till fjädern.
Som alla nog ser så är det den 2delade originalfjäder som sitter i...
För att följa länken så måste du registera dig.
Görgen skrev:Frank69 skrev:Mr Davidson skrev:Det finns ju olika sätt psyka varandra. Skall nog inte renovera då. Samt sätta mig bredvid argaste konkurrenten i klubben med fjuttigt PCP-pys, så han får höra hur en riktig mekanisk bössa låter...
![]()
![]()
Ja de får stå ut med mycket... de stackars pcp skyttarna...
Har nu, med hjälp av Thomaz instruktionsvideo kommit in till fjädern.
Som alla nog ser så är det den 2delade originalfjäder som sitter i...quote]
Ja och inte blev det bättre när du satt och höll linan spänd till fallmålet så man börja tro att det var fel på både bössan och en själv![]()
Mr Davidson skrev:Frank,
nästa gång jag skall hälsa på min svägerska, vore det himla nice att få hälsa på Dig IRL samt om Du har lust övervaka mitt byta av fjäder vilket väl blir av vad det lider. Skulle det vara möjligt? Alltid enklare med en erfaren hängande över axeln, när man skall i och bryta ny mark... Kommer limma på Dina inlägg nu när Du beskriver skjutintrycken med maccari-fjädern monterad. Hade Du extra fjädertjära på? Låter den annorlunda? Vart köpte Du din nya fjäder? Kanske Du skrivit redan? *scrollar som vansinnig* Näe hittade inget... Vänta lite, Du slänger väl inte dioptern?
Mr Davidson skrev:Frank,
nästa gång jag skall hälsa på min svägerska, vore det himla nice att få hälsa på Dig IRL samt om Du har lust övervaka mitt byta av fjäder vilket väl blir av vad det lider. Skulle det vara möjligt? Alltid enklare med en erfaren hängande över axeln, när man skall i och bryta ny mark... Kommer limma på Dina inlägg nu när Du beskriver skjutintrycken med maccari-fjädern monterad. Hade Du extra fjädertjära på? Låter den annorlunda? Vart köpte Du din nya fjäder? Kanske Du skrivit redan? *scrollar som vansinnig* Näe hittade inget...
Tomaz skrev:Lite träffbildsskytte från 50m idag. Fick dock kämpa lite eftersom det var lite hit o dit vindar. De flesta hamnade runt 25mm, men till slut fick jag till en extra fin 5-skotts träffbild på 12,5 mm...YES!![]()
Men ändå grämer man sig för det skottet som inte sitter bland de övriga fyra...![]()
Tomaz skrev:men till slut fick jag till en extra fin 5-skotts träffbild på 12,5 mm...YES!
Frank69 skrev:Varför kallar du kulan för gecko?
Den heter ju: Hollow Point - H & N
Tomaz skrev:Lite träffbildsskytte från 50m idag. Fick dock kämpa lite eftersom det var lite hit o dit vindar. De flesta hamnade runt 25mm, men till slut fick jag till en extra fin 5-skotts träffbild på 12,5 mm...YES!![]()
Men ändå grämer man sig för det skottet som inte sitter bland de övriga fyra...![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster