Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
phonthaisongthaisilk skrev:Dags att köpa upp sig på 22 ammo ,hagelbiten är redan löst för resten
av mitt jägarliv !!
Skatt går alltid igenom,glöm inte det! Förbud är svårare men egentligen i detta fall med samma resultat.
Daniel O skrev:Så jädra typiskt dig Öberg, gräva fram all skit du hittar,
går det igenom är det ditt fel, bara så du vet det när du
sitter och lurar i Limbo!![]()
![]()
![]()
När ska man börja beskatta luften vi andas?
buckshot2000 skrev:Jag tycker detta är en onyanserad bild.
Även om många inte förstår det så är det många privatpersoner och företag som betalar massor av extra skatter redan nu till miljöförbättrande åtgärder.
På min arbetsplats betalar vi en avgift per liter lösningsmedel vi släpper rakt ut i luften , vi redovisar varje år exakt hur mycket lösningsmedel vi köpt och förbrukat , det här är lösningsmedel som era barn andas in och orsakar cancer , genförändringar , fortplantningstörningar och allt möjligt elände.
Och självklart skall ett företag kontrolleras och betala i förhållande till utsläppsmängderna.
Varför skall bly som används till hobbyändamål undantas från andra kemikalier/gifter/tungmetaller ?
All skit vi andas in och äter upp påverkar vår hälsa negativt .
phonthaisongthaisilk skrev:Går nog i morgon likförbannat och handlar 10 burkar FX ammo !!!
buckshot2000 skrev: så lite mer nyanserad bild tycker jag att deltagare i miljödebatten bör hålla för att verka trovärdiga.
quote]
buckshot2000 skrev:Om våra politiker skulle ge sig på de största miljöbovarna inom industrin och transportsektorn är det ju storföretagen och koncerner som blir lidande , och blir de lidande är det vi privatpersoner som arbetar hos dem som får ta smällen.
Det är ochså vi som konsumerar produkterna/tjänsterna från industrin och transportnäringen så ochså där skulle allt bli ännu dyrare än idag , så lite mer nyanserad bild tycker jag att deltagare i miljödebatten bör hålla för att verka trovärdiga.
det är en komplex fråga som berör oss alla.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster