Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
I morse snackade jag med Fredrik på FX och han tyckte att forumet skulle uppmana deltagarna att vara försiktiga med att använda siliconbaserade smörjmedel på PCP.
FX Airguns har tydligen fått in vapen där ägaren har använt siliconolja inuti mekaniken varvid vapnet har förstörts.
Fabriken tar inget ansvar för vapen där ägaren har använt den här typen av preparat inuti sina vapnen.
phonthaisongthaisilk skrev:Tack daniel , det har jag redan gjort , jag menar tagit isär bössan !!
Som jag sagt tidigare så skall den enligt krongrafen nu göra ca 320 m/sek.
Har däremot inte pillat ut O-ringarna ur pipan. Vet inte om jag törs ? Vissa här på forumet anser ju att FX har "blötstål" i pipan. (ironiskt)
Vad jag tittat på nu är en omställare(steglös till min Tyffe) att borra ett hål i kolvhalsen för att sedan montera en insex med lämplig nippel för handen. Man bör sedan kunna reglera fjäderspänningen exakt som man vill ?
åsikter ?
Commando2008 skrev:Ska man undvika siliconfett även till andra vapen tro?
MrBlarren skrev:Har för mig dom lärda har sagt smörjning av FX vapen skall vara med Renolit fett se bifogad länk
För att följa länken så måste du registera dig.
Benny skrev:MrBlarren skrev:Har för mig dom lärda har sagt smörjning av FX vapen skall vara med Renolit fett se bifogad länk
För att följa länken så måste du registera dig. ... tname=Fett
Och Renolit-fett är just bara ett vanligt standard smörjfett![]()
Kostar några 10:or på macken eller Biltema för en hel patron
Commando2008 skrev:Okej, men vad exakt är produktnamnet då på en mack eller hos Biltema?
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 5 gäster