Tackar för alla värmande ord och stöd...
Och Görgen... vi kan ju ha som regel att skjutledaren skall klara ev krav först...
Då kommer alla att klara de skjutkraven...
Nädå... vi har ju inga prestationskrav på oss annat än att vi hetsar varandra till att förbättra skyttet...
Och man träffar ju ett spik med en 10J fjäderbössa på 50m nu pga god visning och en klapp på axeln.
(Är ju Görgen & Jazz som har gett oss sådana skjutmål, som man trodde var omöjligt...)
Det är ju klart att alla skotten inte går som man önskar... men är det inte träff, så ligger man ju väldigt nära...
Då ser det ut såhär hittills:
Frank69: ordinarie skjutledare
Jazz: vice skjutledare
Vid bådas frånvaro, så skall skytt med mest erfarenhet biträda som skjutledare.
Vi bokar banan för skytte alla lördagar, men skriver här och på Vittsjö snipers forum vad som är dagorden för varje lördag.
Ev kan vi bestämma att vårt 14dagars schema ligger kvar som våra inofficiella skyttedagar.
Känns ovanstående rätt så kör vi på detta...
Utöver detta så kan vi kanske göra en lista på vad vi behöver...
Skjutbänkar antal... ?
(även storlek på dessa... så små som möjligt är att föredra då vi nu börjar bli många... 120cm långa & 60cm breda skulle jag tro skulle kunna räcka.)
Vapenstativ antal... ?
Skjutmål & kulfång antal... ?
Stolar kanske vi får ta med själva vi varje skyttedag... blir nog mest praktiskt så...
Och sen till den stora punkten... *** Tävling *** som jag tycker vi kör i samråd med
För att följa länken så måste du registera dig. Så krockar det inte med andra tävlingar, och vi får se hur de som påstår sig vassa på skytte klarar den södra atmosfären...
Men det är ju än så länge helt öppet... dock vet jag att vi kan förfoga över mer mark om vi så behöver...
Är vi ute i god tid så kan vi kanske boka banan på söndagen också, så slipper man vara där på söndag morgon, för den sista återställningen innan krutskyttarna dyker upp...