Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Patrick skrev:Min erfarenhet sedan jag tävlade i pistol för några år sedan är att när jag cyklade i stället för att ta bilen till banan skjöt jag bättre.
ca 10-15% högre poäng fick jag om jag som sagt cyklat ungefär en mil och sedan vilade/pratade skit med klubbkompisarna en trekvart innan jag började skjuta.
Frank69 skrev:Har märkt detsamma...
Man skall inte börja panga direkt efter att man har ankommit...
Tar nog minst en halvtimma innan man kan skjuta hyfsat...
Så det är ingen idé att trötta ut armen innan dess...
Sen kan man nog ha nytta av att träna bröstmuskler och ryggmuskler också...
Och så finns det handledstyngder om man vill ha gungningarna lite mjukare...
Brytpipa skrev:Allt handlar om timing, bara att trycka av strax innan siktlinjen vimsar in i tio-ettan.
Leopold skrev:Brytpipa skrev:Allt handlar om timing, bara att trycka av strax innan siktlinjen vimsar in i tio-ettan.
Där håller jag inte med vad gäller pistolskytte. Däremot för gevärsskytte kan det ev. vara modellen.
I pistolskytte trycker jag aldrig av medvetet, det liksom bara händer när allting stämmer och min uppgift är att se till att det stämmer. Sköter sig inte resten av sig självt då så blir det en bom.
Brytpipa skrev:
Det är också viktigt att inte ha mer nogranna riktmedel än vad man behärskar, dvs en nybörjare ska med öppna riktmedel ha kort siktlinje
och grova riktmedel. Vid användning av kikarsikte ska förstoringen vara låg, rödpunktsikte ska ha rejäl storlek på dotten.
Tursamt nog har mäniskan en förmåga att centrera korn och sikte utan att använda medvetandet.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster