Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jazz skrev::Thumbupp: ser trevlig ut
Etienne skrev:Den påminner egentligen om Zorakin väldigt mycket i kontruktionen.
Tomaz skrev:Etienne skrev:Den påminner egentligen om Zorakin väldigt mycket i kontruktionen.
Väldigt lik Gamo Compact, tycker jag...![]()
Men självklart bättre på alla sätt försåss...
Etienne skrev:Hmm, efter att ha pillat lite mer på den så vet jag faktiskt inte om avtryckaren verkligen är bättre än på Walthern...
Den är i alla fall bättre än Zorakin, även om jag för tillfället har lättast att förutse när skottet går på just den pistolen, men det handlar ju mer om erfarenhet.
Jag vågar typ inte inställningarna för avtryckaren på Zorakin. Jag har efter mycket pill fått till rätt parametrar för en mycket förutsägbar avfyrning, dock är ju resvägen fram till det läget helt klart i svampigaste lagen, men när man väl är där så vet man var man har pistolen.
Leopold skrev:Vet exakt vad du menar! Men på något lustigt vis så funkar det att vänja sig vid.
Ang AP604, grattis till den! Ser vantastiskt fin ut, ganska lågbyggd också vilket bör ge fin balans. Hur lång visirlinje har du på den och vilka avtrycksvikter kan ställas? Funderar på om den skulle funka bättre än Zorakin att simulera .22LR matchpistoler den dag jag ev. slitit ut min Zoraki för den kan knappast hålla i evigheter. Vad som behövs är ca 220 mm visirlinje och 1000 gram avtrycksvikt.
Etienne skrev:... och jag kunde inte hålla mig...
På någon jävla italiensk köp/sälj-sida så får jag syn på en FAS ap604, som jag tidigare bestämt mig för att jag inte ville ha. Nej nej, inte slösa pengar på onödiga saker... Men just detta exemplar var faktiskt finfint och praktiskt taget helt oanvänt.
Avtryckaren sägs vara supergrym på dessa, och jag kan inte annat än hålla med. Helt klart den bästa avtryckaren på en pistol jag testat, kanske inte med stor marginal mot min Walther LPM1, men helt klart bättre.
(Återigen så ber jag om ursäkt för tråkiga kvällsbilder tagna med blixt.)
För att följa länken så måste du registera dig.
norris skrev:ny lön så det blev en sväng till tacticalstore igår kom hem med ännu en bb gun, crosman 760 med div tillbehör
760:in spred för mycke i början och va väldigt tung pumpad ,pipförbandet satt löst och en droppe pellgunoil i pumpen så funka den bättre
man kan inte ha för stora krav på en plast bit med slätborrad pipa
fast det va ju inte därför jag åkte ner,hämtade 4st endels fästen som ja beställt
derkaderb skrev:norris skrev:ny lön så det blev en sväng till tacticalstore igår kom hem med ännu en bb gun, crosman 760 med div tillbehör
760:in spred för mycke i början och va väldigt tung pumpad ,pipförbandet satt löst och en droppe pellgunoil i pumpen så funka den bättre
man kan inte ha för stora krav på en plast bit med slätborrad pipa
fast det va ju inte därför jag åkte ner,hämtade 4st endels fästen som ja beställt
En Crosman Pumpmaster 760! Vart köpte du den? Köpte min på Hobbex för ca15år sedan och den funkar än idag! Riktigt rolig bössa. Men skulle nog behöva ge den lite vård men kan nada om luftgevär så har du några tips på vad man kan göra med denna bössan?
norris skrev:min är köpt på tacticalstore.se en nätbutik som ligger ca 4mil från mig,enligt instruktionsboken så ska det räcka med ettt par droppar crosman pellgunoil på lederna på pumpmekanismen och på pumppackningen om något skulle vara slitet vet jag inte om eller vart det finns delar
enda skilladen mellan våra bössor tror jag är att jag kan använda 5skotts mag till diaboler din får man ladda en och en
derkaderb skrev:Sen var det bara ren tur att jag pumpade innan jag lade i kulan en gång och kom på mig själv att jag gjorde det i fel ordning så jag pumpade en gång till efter jag lagt i en kula och när jag sköt så var det en jäkla skillnad, såg inte ens kulan då. Så provade att pumpa 3gånger denna gång, sen 4gånger och till slut 5gånger innan jag sköt och ojoj vad lycklig jag blev då
WTSE skrev:
Nä tänk vad mycket man kan missa genom att inte läsa manualenJag köpte en miniräknare med en jäkla massa funktioner och knappar och orkade inte att lära mig allt men den fanns en del funktioner jag inte tog nytta av medan jag löste matematiska uträkningar.
Don Tomaso skrev:Det här har jag beställt idag, Genzo Profsafe S7 Kompakt från Hylte lantmän
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster