Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev:husis skrev:Nej, jag har inte varit där innan men jag ska försöka bli lite mer aktiv när det gäller åka och träffa andra lufvapenentusiaster. Jag får hålla utkik efter när ni träffas nästa gång så ska jag se till och masa mig ner. Jag sätter in pengar på ert konto idag.
Hej husis, jag bor i Mörrum och päran i Olofström, jag hade tänkt o åka till Vittsjö den 30/6 så då är du välkommen o hänga på. Hoppas päran kan också, det är han som vet hur man skjuter
husis skrev:Det skulle vara riktig kulNu är jag ju från Karlskrona så frågan är ju om ni vill ha en KHK:are i bilen
Vi kan höras av lite längre fram så bestämmer vi nämare. 30/6 är bokat iaf.
Batistuta skrev:husis skrev:Det skulle vara riktig kulNu är jag ju från Karlskrona så frågan är ju om ni vill ha en KHK:are i bilen
Vi kan höras av lite längre fram så bestämmer vi nämare. 30/6 är bokat iaf.
Ishocky är hett i BlekingeKarlskrona har efter i årtionden legat efter "bonnabyn" Mörrum och äntligen lyckats ta sig förbi oss i seriesammanhang
![]()
Klart du får åka med i bilen
Jazz skrev:Utmärkt tillfälle att prova din .357 på. Jag hade ju inte tid riktigt sist då jag höll på med snabbskytte![]()
Sniperace skrev:jag den dag bevistar min ena dotters bröllop
Leopold skrev:Jo jag har tänkt litet, en del av funderingarna finns i fwb300s-tråden: jag får säga att jag verkligen har en enorm behållning av just detta 10J-skytte på 50 meter som jag tror är vad de flesta ägnat sig åt mest i Vittsjö. Vissa tycker 10 Joule är vad man får stå ut med innan man fått licens, jag tänker att det kan vara bra mycket mera än så.
Otroligt spännande utmaningar att parera för väderförhållanden och det blir just klassiska "sniper skills" man tränar på så vis. Har kan kraftigare bössor så kan man som sagt antingen öka avståndet eller minska målstorleken för att få samma utmaningsnivå, precis som redan föreslagits av Jazz. En riktigt bra ide inser jag nu om man ska göra rättvisa åt begreppet "Vittsjö snipers".
Mig veterligen finns det ingen tävlingsform ännu för luftvapen som har "sniper-skytte" som modell, kanske man skulle utveckla detta som vi tycker är så roligt att pyssla med i Vittsjö så att det blir en ny tävlingsform? Visst är det bekvämt att sitta vid skjutbänkarna à la BR men det kanske vore en god idé att bli litet mera fältmässiga och träna och tävla med mer realistiska sniperställningar och stödformer om man vill renodla den riktningen. Ett avståndsbedömningsmoment kanske måste till i en framtida tävlingsform jag har inte funderat så långt.
Bara en liten idé, tyck gärna till!
Jazz skrev: De flesta av oss vet vad vi kan träffa med första skottet. Men som sagt en sockerbit på 50m är ju en bra början när man kommer till banan. Jag fixar det. Görgen och Päran fixar det. Vem mer? JAg fixar det även på 100m med min 22Lr.
Jazz skrev:VAd är målet. De flesta av oss vet vad vi kan träffa med första skottet. Men som sagt en sockerbit på 50m är ju en bra början när man kommer till banan. Jag fixar det. Görgen och Päran fixar det. Vem mer? JAg fixar det även på 100m med min 22Lr.
![]()
Sniperace skrev:man kan ex göra detta vid blinderingen, en person eller två därnere och sedan skytten på det avstånd som överenskommits, skytten ex liggande, och utan förvarning sticker sedan de i blinderingen upp en figur samtidigt som de går åt ett håll i denna, för att sedan dra ner denna igen, detta för att simulera en snipers uppgift, att ligga och vänta på rätt tillfälle för att sedan skjuta sitt enda skott och sedan försvinna
Sniperace skrev:man kan ex göra detta vid blinderingen, en person eller två därnere och sedan skytten på det avstånd som överenskommits, skytten ex liggande, och utan förvarning sticker sedan de i blinderingen upp en figur samtidigt som de går åt ett håll i denna, för att sedan dra ner denna igen, detta för att simulera en snipers uppgift, att ligga och vänta på rätt tillfälle för att sedan skjuta sitt enda skott och sedan försvinna
JRS skrev:Sniperace skrev:man kan ex göra detta vid blinderingen, en person eller två därnere och sedan skytten på det avstånd som överenskommits, skytten ex liggande, och utan förvarning sticker sedan de i blinderingen upp en figur samtidigt som de går åt ett håll i denna, för att sedan dra ner denna igen, detta för att simulera en snipers uppgift, att ligga och vänta på rätt tillfälle för att sedan skjuta sitt enda skott och sedan försvinna
Det låter mycket intressant.![]()
Med vänlig hälsning JRS
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster