Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
MattTheBrat skrev:
- En pistol med flerskottsmagasin
- En pistol som är lätt att pumpa (som inte behöver handpumpas i två timmar eller kräver en luftpump som kostar 10.000 spänn - en CO2pistol är lösningen antar jag?)
- En pistol med riktigt bra precision som funkar lika bra på pistolskytteklubben som hemma
Luigi skrev:Vad är det med Blowback egentligen? Visst det är en cool grej men det är ju inte en leksakspistol du skall köpa...
MattTheBrat skrev:Luigi skrev:Vad är det med Blowback egentligen? Visst det är en cool grej men det är ju inte en leksakspistol du skall köpa...
Nä, jag håller med. Jag trodde först att blowback skulle vara en kul grej, men efter att ha tittat lite på YouTube klipp så kom jag fram till just detta. Det var bara 13åringar som sprang omkring i mamma och pappas bakgård och lekte.
Anledningen till att jag vill ha en CO2 pistol är att det verkar så svårt att pumpa en med tryckluft. Man vill ju inte lägga ut 4500 kr på en pistol och sen behöva lägga ut 10.000 på en kompressor eller springa runt och köpa/besiktiga syrgastuber. Det verkar så extremt. Eller, är jag ute och cyklar nu? Hur lång tid / hur jobbigt är det att handpumpa en tryckluftspistol? För en handpump kostar ju bara 1500 kr så om det inte är alltför jobbigt så kan det ju vara en bra affär med tanke på vad CO2 kostar.
buckshot2000 skrev:pistolerna har så små tuber att de går snabbt och enkelt att pumpa - man får ochså ut många skott på en full tub så det blir väldigt lite pumpande jämfört med ett kraftigt luftgevär.
max 1 minut tar det att pumpa en pistol , absolut max.
buckshot2000 skrev:
Men låt ungdummarna pumpa för fasiken , " Den som icke pumpar skall icke skjuta ! " hehehe det hade jag infört som måtto.
Mattias.A skrev:Är det någon som vet hur kolsyreförbrukningen ligger på en Röhm RG Twinmaster Trainer ?
Luigi skrev:Mattias.A skrev:Är det någon som vet hur kolsyreförbrukningen ligger på en Röhm RG Twinmaster Trainer ?
Som dom flesta andra Co2 pistoler antar jag, ca 25-30st skott med full effekt...
Om Röhm inte är ett undantag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster