Jag får pröva med lite olja och se hur långt jag kommer med det.
De tog 1300 har jag för mig. Det var i vintras och jag var inte så motiverad egentligen och lämna in den, ångrade mig faktiskt lite efter jag gjort det. Har ju inte skjutit på typ 25 år så det kändes lite onödiga pengar. Men nu känns det bara bra

Läste ditt imponerande inlägg om renoveringen Micke, och det var därför jag satte frågetecken på om fjädern byttes då 1300 inte verkar räcka så värst långt. Får fråga dom ngn gång.
Läste igenom manualen och märkte tyvärr att jag inte alls har alla delar. Tydligen så fick man med ett verktyg, utbytbara
korn samt ngt märkligt sikte som var en o-ring man kunde justera till olika storlekar. Är det ngn som vet vad det är och om det är ngt som är bra att ha. Kanske t.om. ngn som kan tipsa på var man kan vända sig för att köpa det, fast antagligen är väl det omöjligt att få tag på så här långt efter.
Skickar med en trevlig tavla som gör att man riktigt myser över hederlig gammal tysk mekanik. 10 skott som nästan är hål-i-hål allesammans. (skjutet med stöd såklart. mina stående serier ser mer ut som schweizerostar tyvärr...
Ha det/
Toby
För att följa länken så måste du registera dig.