Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Batistuta skrev:
För att följa länken så måste du registera dig.
En hyfsad HW 50 tavla med en flyer
Nitro skrev:Med tanke på att 50m tavlorna är mest svarta så är det svårt att se träffarna med låg förstoring, så vi valde att skruva på vårt Weaver T36 på den 40 år gamla FWB som bara hade 12 i förstoring. Satte även på det justerbara endels SM fästet och det tog en stund innan jag fattade hur det fungerade och att man skruvade på rätt håll. Jag kom också på att det behövs inte skruvas så mycket för att det ska dra iväg några dm.
Men efter nån timme så började det likna nåt, men då började det skymma istället.
Jag har ju belysning på 25m men inte på 50m, så jag satte en liten ficklampa där fast det hjälpte inte mycket. Nåja det var vindstillla och gick hyggligt ändå. Översta tavlan med JSB Exact och den understa med RS (ett skott drog iväg, men annars ok tycker jag).
10 bulor på varje tavla
FWB 300S 10J med Weaver T36x44
Väder - vindstilla
Batistuta skrev:... kunde följa kulan den sista biten i kikarsiktet och det var en märklig upplevelse. Kulan flög till vänster och höger om korset, sedan upp och ner. Det kan inte berott på vinden utan det måste vara något annat. Samma kulor som vanligt FX 5,52.
Jazz skrev:Anledningen att man kan se emellanåt att skotet roterar i en stor cirkel beror på att dess rotation håller på¨att avta. Finns vissa åtgärder mot detta. Större dia meter på kulan så den får bättre fäste i pipan. Annan räffelstigning och det som alla kan göra. Rengöra pipan
![]()
Tomaz skrev:Det är snarare ner i fart du ska, om du vill undvika spiralerna i vind...
Batistuta skrev:Tomaz skrev:Det är snarare ner i fart du ska, om du vill undvika spiralerna i vind...
Varför ner i fart och inte upp?
Tomaz skrev:Batistuta skrev:Tomaz skrev:Det är snarare ner i fart du ska, om du vill undvika spiralerna i vind...
Varför ner i fart och inte upp?
Därför att diabolen går stabilare då... Skitig pipa och för hög fart för diabolen brukar vara orsak till spiralerna, märks speciellt om det blåser en del..
Prova att sänka farten till 260 m/s och gör ren pipan, och se vad som händer...
Jazz skrev:... harmoni i vapnet. Jag vill att de ska låta på ett visst sätt sammdigt den ska träffa så som jag vill.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster