Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
scratchninja skrev:hehe låter intressant Marhol! Men egentligen är det ju bättre att bara testa vilka kulor som går bäst i bössan. För redan där får man ju stora skillnader. Själv håller jag på att testa vilken ammo som går bäst i mina Feinwerkbaus. Det är än så länge ganska jämt mellan Final Match best selected, óch hobby med en viss fördel gentemot Final Match. Men jag hade en massa Pellet Lube Klet på hobby så jag får nog göra om testet. Klubben åker ned till Tobbe på lördag och jag kunde tyvärr inte hänka på så jag skall be pöjkarna köpa med lite ammo hem till mig och då blir det Hobby, Final Match, Gecko,H&N Diabolo Sport. Sedan skall jag testa dessa utan Pellet Lube på för att välja ut bäst plinking ammo.
Sedan blir det nog att välja ut bäst FT ammo för utomhusskytte och då får jag nog testa alla JXB exakt sorter, samt Field Target Trophy som verkar gå fint inomhus just nu.
Ett problem jag har bara är att mitt kikarsikte inte är helt optimalt på det sätt att jag kan röra ögat lite och fortfarande ha fast riktmedel vilket leder till att jag ibland siktar lite annorlunda från gång till gång så på så sätt blir det svårt att avgöra om det är kulans fel eller mitt. Detta problemet är på min FWB junior, så det blir nog att införskaffa ett bättre kikarsikte till den.
Återkom gärna med ditt test
Tomaz skrev:Kjolen formas till viss del när man trycker i den i loppet. En deformerad kjol kan dessutom formas tillbaka ytterligare med en "pellet seat", typ den som Beeman har För att följa länken så måste du registera dig.
Tomaz skrev:Du måste även testa flatnosdiabolerna ur JSB sortimentet. De finns i flera dimensioner och vikter. Det finns provaskar att köpa från JSB som innehåller flera olika sorter med typ 50 diaboler av varje sort..JSB Match Diabolo S100 (blå ask) 0,535g 4,51mm fungerar bäst i min 300S med maccarifjäder...
scratchninja skrev:Coolt test tomaz, intressant att jsp exakt inte påverkades så mycket.Tomaz skrev:Du måste även testa flatnosdiabolerna ur JSB sortimentet. De finns i flera dimensioner och vikter. Det finns provaskar att köpa från JSB som innehåller flera olika sorter med typ 50 diaboler av varje sort..JSB Match Diabolo S100 (blå ask) 0,535g 4,51mm fungerar bäst i min 300S med maccarifjäder...
Jo jag får ta och testa dem ordentligt! Lindfors hade med sig ett par som jag tyvärr inte vet den exakta storleken på men de gick inte så mycket bättre än hobby. Sedan så skjuter jag ju inte lika bra som dig så det kan vara lite svårt att avgöra. Mina "hål i hål" skott är lite mer naggade än dina ser jag, mer typ av karaktären stolpe in. Men vet du om man kan köpa dessa provaskar från Progunner eller Hurricane? Eller är det att beställa direkt från JSB som gäller? Känns lite bättre att köpa 50 styck än en hel ask
scratchninja skrev:Blir att ringa staffans vapen och jakt då och se om de har asken inne. man sparar ju helt klart en del pengar![]()
Alltså nu skjuter ju du bra mycket bättre än vad jag gör mina bästa serier, vilket inte är så bra ser ju ut så här sittandes med stöd. Dessa är då femskottsserier.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.
Så jag tror precisionen där beror mer på skytten än på skotten och geväret i mitt fall, men man ser ändå en viss skillnad mellan skotten. Som FT kula tycker jag att Field target trophy verkar vara helt ok, men egentligen borde jag testa den mot FX på 30 m. Problemet blir för mig då att jag inte har någon skjuthall som är 30m. För det måste ändå vara vindstilla när man gör ett sådant test. Annars blir det nog slumpen med vindarna som avgör testet.
Jag och Lindfors samt martinw satte in en maccarifjäder nu i junioren, men jag tycker faktiskt inte precisionen förbättrades på 10m, men det kanske blir lite skillnad när man går upp i distans med den
Användare som besöker denna kategori: Brogubben och 4 gäster