Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
GURANGRAN skrev:Va är de för skillnad på HFT & FT ? de ser samma lika dant ut
Knivsöder skrev:Men, finns det någon förening i Sverige som sysslar med HFT?
Etienne skrev:Dock har jag haft väldigt svårt att förstå den här begränsningen till just specifikt 9x, primärt eftersom det är många FT-kikare (i alla fall av de billigare modellerna) som börjar på just 10x, men också att flertalet fast-zoom-kikare kör på just 10x (kanske inte FT-specifikt, men som allround-sikte är det ju rätt trevligt).
losdrivare skrev:Då någon har velat tävla med ett sikte som börjar på 10x så har det givits dispens, så detta är inget problem i praktiken.
Etienne skrev:Jag funderar dessutom om jag någonsin sett någon kikare på marknaden som börjar sitt förstoringsintervall på 9x, eller har fast zoom på 9x... Finns det något sånt?
losdrivare skrev:Men det här med ett siktes specificerade förstoring är ju också nåt man kan diskutera i sammanhanget. Det verkar som att billigare sikten från Kina kan avvika ordentligt i verklig förstoring mot för vad som är specificerat. Var nyligen intresserad av ett 4-16x-sikte från Vector Optics som enligt ett oberoende test hade 5-10x i verkligheten, alltså bara 2x förstoringsväxel. Skulle inte förvåna mig ifall liknande är sant på många andra kinakikare... Har märkt att det skiljer rätt rejält mellan upplevd förstoring på t.ex 10x mellan olika kikare.
Etienne skrev:losdrivare skrev:Då någon har velat tävla med ett sikte som börjar på 10x så har det givits dispens, så detta är inget problem i praktiken.
Fast har man som rutin att godkänna dispens för den saken så blir det ju lite konstigt. I så fall kan man väl bara ändra reglerna rakt av?
Hur som helst, bra att dispens ges för såna saker i alla fall!![]()
-
Jag funderar dessutom om jag någonsin sett någon kikare på marknaden som börjar sitt förstoringsintervall på 9x, eller har fast zoom på 9x... Finns det något sånt?
Ulf skrev:Visst, inga problem med en regeländring, för oss tävlande.
Etienne : backa bandet 5-7 år och kolla vilka förstoriningsintervall de flesta billiga kikare hade.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster