Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
martinw skrev:Fast då blir ju slutsumman 10.2j ?
Känns lite underligt att som klubb säga ok till vapenbrott...
martinw skrev:Fast då blir ju slutsumman 10.2j ?
a_gunther skrev:martinw skrev:Fast då blir ju slutsumman 10.2j ?
Detta vid E0 lagen säger att den ska mätas vid E4 alltså så tror jag att geväret håller rätt energi vid E4
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
poho skrev:Vi menar att bössan ger 10j men att cronografen visar 10,2j pga. felmarginal i cronografen.
Ger bössan mer än 10j visar man upp licens och skjuter i 16,3j klassen.
Inga vapenbrott här inte.
martinw skrev:a_gunther skrev:martinw skrev:Fast då blir ju slutsumman 10.2j ?
Detta vid E0 lagen säger att den ska mätas vid E4 alltså så tror jag att geväret håller rätt energi vid E4
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Liksom lite det som är problemet, att man stiger över e4 med 0,2J om man lägger till 2% på 195m/s.
Om nu chairgun räknar rätt, vilket programmet inte direkt är känt för...
päran skrev:Jag kommer att sluta med ft till hösten då det finns roligare o lugnare saker att hålla på med .
martinw skrev:Skjut fem skott i krono, ligger alla under 190 med jsb så ok. Annars ställ ner. Man får två försök att ställa ner, ligger man inte under andra försöket så är det startstopp
skjutglad skrev:Martin det är aldrig skjutledarens ansvar att kontrollera om
skyttens vapen är licens pliktigt det är skytten själv.
Om skytten skjuter någon i ansiktet kontrollerar man säkerhetsreglerna om dom uppfyllts enligt skjutledarens
bestämmelser. Om reglerna brustit är skjutledaren ansvarig har reglerna varit ok men skytten inte följt dessa är skytten ansvarig
allt enligt Säk B
Silwer skrev:Verkar var nära till angivning och liknade skit bland er kompisar.
"Skjuter nån i ansiktet" är det allvarligaste då alltså att bössan gav 10.5J, jösses vilka idéer, beter ni verkligen så här löjligt i verkligheten med?
Det är allvarliga fel i grunden för helvete om nån skjuter på nån annan i ansiktet, inte tat det var lite för hög effekt, torr ni att ni blir bojade allihop för den överträdelsen?
Folk är bra jävla mossiga tomtar som tycks leva med en lagbok i käften bara, och hitta på vansinnesexempel för att få rätt minsann i en diskussion.
Trakiska liv måste jag säga, det finns ju alltid dden där otroligt torra gruppen av folk som ständigt hörs högst fast de har noll perspektiv på tillvaron, dubbelt medlemskap i nykterhetsförbundet oxch svenska freds och Motormännen märken överallt.
DU vid 65 års ålder, grqanarnas ungar sparkar in en boll på din gård, vad gör du? jo du ringer polisen då ett brott begåtts, det är framtiden.
Lös det här när det kommer i stället, är det en PCP är det ju så lätt är det ett fjädervapen kanske inte så kul, men nu är det ju klart vad som gäller här då behövs inga typiska "vi proffs kan inte lita på er amatörer" snack.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst