Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:grym skrev:jag annvänder mina små medaljonger till träning, skulle funka på tävling med
Problemet med spinners & liknande är ju att dom direkt återgår till att hänga rakt ner, ingen indikation på träff ifall alla utom skytten "missat" det.
Nu utgår jag från att vi är ärliga människor som pysslar med detta men det kan lätt leda till en diskussion.
losdrivare skrev:Att skylla på att någon annan har förstört sporten börjar kännas rätt gammalt nu, och ärligt talat - hur stor skillnad är det egentligen?
Det är dags att släppa det här gamla grollet och gå vidare. Hur länge kan man sura egentligen?
gubbe skrev:Kan någon vara snäll och beskriva vad som skiljer FT och HTF. FT reglerna kan jag väl någorlunda men vad är det som gör HTF så enkelt och folkligt?
Jag kan för mitt liv inte förstå vad en del upplever så svårt och skrämmande med "nya" FT. Elitsatsning skrivs det ofta om, är det dom få som går i 16J klassen som räknas till denna skara? Dom övriga klasserna är ju precis som dom alltid varit både vad det gäller vapenutrustning och folk.
Det vore riktigt skoj om någon fixade mer tävlingar runt om i landet, gärna HFT eftersom jag tror att i slutändan så gynnar dom varandra, HFT och FT alltså.
börne skrev:losdrivare skrev:Att skylla på att någon annan har förstört sporten börjar kännas rätt gammalt nu, och ärligt talat - hur stor skillnad är det egentligen?
Det är dags att släppa det här gamla grollet och gå vidare. Hur länge kan man sura egentligen?
grym skrev:jag skiter i stort sett o det är dom med bäst utrustning som vinner helatiden, det som jag ser vore bra är om det går att få mera aktiva skyttar
som jag sa innan så går det att göra så att en standardbössa inte ligger så långt efter
jag kommer kanske ångra mig men jag säger såhär
om det finns mer än 5 st till som vill ta en provomgång rent praktiskt för en enkel tävling nästa helg, påskhelgen, säg på fredagen, en mil utanför värnamo på mina jaktmarker så kan vi se hur svårt det hela egenteligen är
jag kommer ändå ut och skjuta så det bör inte vara så svårt att få det gjort
någon som antar utmaningen ?
grym skrev:om det finns mer än 5 st till som vill ta en provomgång rent praktiskt för en enkel tävling nästa helg, påskhelgen, säg på fredagen, en mil utanför värnamo på mina jaktmarker så kan vi se hur svårt det hela egenteligen är jag kommer ändå ut och skjuta så det bör inte vara så svårt att få det gjort någon som antar utmaningen ?
grym skrev:och nu ångrar jag mig, 0 zero nada som stälde upp
det där är väl i stort problemet för alla som inte förstår, det finns inte folk nog för att driva ett ordentligt luftgevärsskytte i sverige
min personliga åsikt är att det måste finnas aktiva föreningar, som skjuter regelbundet, som har en bana och på det sättet drar med sig folk som gör att man har en bredare bas att stå på
ft på nivå där det behövs tävlingslicens, grönt kort och stor arrangörstrupp gör det svårare för att få den breda basen att stå på
Johanna skrev:Stötta helt enkelt de som engagerar sig i att ordna tävlingar!
gubbe skrev:Johanna skrev:Stötta helt enkelt de som engagerar sig i att ordna tävlingar!
Bra sagt.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster