Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jazz skrev:Det är inte ok att en person ska sitta som stalin och berätta vad andra ska tycka. Förmodligen blir jag bannad för detta inlägg men det skiter jag i. Någon j..la ordning får det va.
Jazz skrev:Det är inte ok att en person ska sitta som stalin och berätta vad andra ska tycka. Förmodligen blir jag bannad för detta inlägg men det skiter jag i. Någon j..la ordning får det va.
Frank69 skrev:Nationella klasser kan vi fritt fram utforma som vi vill så varför inte nyttja detta max?
Frank69 skrev:När det gäller "fallmålsproblemet" så finns det gott om olika lösningar istället för att strypa en gammal fin beprövad klass.
T.ex gubbes fallmål ( http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=6&t=10174 )
Frank69 skrev:Ett sätt att komma till rätta med de så kallade problemen är att räkna ut vilken kraft ett fallmål utsätts för av ett 16j vapen där fallmålet är på 7m avstånd.
Då vet man den max kraft som vissa påstår att de håller för.
Frank69 skrev:Nästa steg är att beräkna... vilket avstånd som ett 45j vapen har samma kraft på.
När man vet detta så vet man också vilka avstånd där det avses vara helt ok att skjuta på dessa mål med en max 45j bössa.
Frank69 skrev:Om man bara har lite vilja så går detta lilla problem att lösa relativt enkelt.
Tomaz skrev:Frank69 skrev:Nationella klasser kan vi fritt fram utforma som vi vill så varför inte nyttja detta max?
Nix, är det field target under skyttesportförbundet regi, så har man regler att rätta sig efter...hittar man på någon egen skytteform så är det liksom inte FT längre, utan något annat..
Silwer skrev:Hur kan det bli så drastisk skillnad för en diskussionstråd på ett forum där folk håller på vad de tycker?
När motargumenten tar slut kommer tydligen annat fram.
Lever ni jämt så här, alltså blir sura när någon tycker annorlunda och vill inte vara med längre?
Man får fasen se det dråpliga i situationen här, det är väl ingen som tvingat nån annan till nåt?
Ta det isigt bara och så får ni ha en avvikande åsikt, så kan det vara här i livet.
Silwer skrev:Jo jag förstår, men inget behöver ändras för dig för att andra tycker saker inom FT ska ändras.
Och jag förstår att Tomaz åsikt om att folk som inte utövar FT inte ska tycka nåt var vass, men som sagt det är hur han ser på det.
Hur det kommer se ut i framtiden får vi ju se, kanske överskattas internationell FT, isf kommer den klassen inte ta över eftersom i slutändan är det ju de som deltar som kommer sätta standarden isf.
Eller så skiljer ni på er just där och annordnar det ni vill ha, lägg inte ner skyttet för nåt sånt här.
Frank69 skrev:Frank69 skrev:När det gäller "fallmålsproblemet" så finns det gott om olika lösningar istället för att strypa en gammal fin beprövad klass.T.ex gubbes fallmål ( viewtopic.php?f=6&t=10174 )
Tomaz skrev:Fel igen, även dessa mål kan tyvärr krångla. Det var ett sådant mål som ströks på senaste tävlingen i onsala eftersom det inte föll för vare sig 10J eller 16J.
gubbe skrev:Frank69 skrev:Frank69 skrev:När det gäller "fallmålsproblemet" så finns det gott om olika lösningar istället för att strypa en gammal fin beprövad klass.T.ex gubbes fallmål ( http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?f=6&t=10174 )Tomaz skrev:Fel igen, även dessa mål kan tyvärr krångla. Det var ett sådant mål som ströks på senaste tävlingen i onsala eftersom det inte föll för vare sig 10J eller 16J.
Ja och du vet varför eller?
Tomaz skrev:Jag ber om ursäkt,
gubbe skrev:Tomaz skrev:Jag ber om ursäkt,
Behövs inte, däremot var kommentaren om målet irrelevant eftersom problemet uppstod på grund exakt det du skriver, inte att det var sönderskjutet.
Och det är väl det den här tråden bl.a handlar om.
Tomaz skrev:beklagar om du tog illa vid dig
Leopold skrev: tvinga folk att begripa hur skoj 16J-klassen är genom att föreslå att ta bort fullfartsklasserna? Jag tror inte det.
gubbe skrev:Nu återgår vi till hur vi ska få alla att förstå hur skoj det är att skjuta 16J istället för 45J
Precision som räcker till 50m.
Luften i tuben räcker bra länge.
Fjäder bössor är oftast som bäst vid 16J.
Ammon är lite billigare.
Dom man helst vill spöa finns i 16J klassen.
Sen kan man ju faktiskt åka lite utanför Sveriges gränser och tävla, om man nu tycker det är skoj.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster