Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Lite eko från äldre tider ändå, mycket EV2 med lite mer linjer och tom tillbaks till PT imo.
Silwer skrev:Shroud skriver du, är det en sleeve bara eller en shroud i rätt bemärkelse?
Silwer skrev:Fyller man ännu med lös tub, det ser ju ut så?
Silwer skrev:Jag funderar lite på med att ha en enda led för hela bakkappan och en ev hook för ståskytte? Ser lite pinnigt ut men funkar det så funkar det.
Silwer skrev:Den ser inte lika höglandpolerad ut på dina bilder och det gillar jag då jag tyckte det var allt för mycket överpolerat när den visades upp, iofs då utomhus vilker ju tar fram andra sidor, men jag menar det finns måtta för hur polerat det ska vara imo.
Silwer skrev:Stocken är förmodligen inte designad av Minelli, liksom som för Daystate så är designen förmodligen gjord av nån annan och sen har de överfört det större tillverkning (inte för att många görs men ändå).
Silwer skrev:Är det lite kulformade avtryckarbladet bra?
Det ar man sett på matchvapen och så förr men har verkats lite smak och tycke utöver de vanliga.
Silwer skrev:Dert där med att behöva skylla ifrån sig på vapnet är lite skumt imo om mna nu tävlar och har bygt upp nåt, ingen blir väl banornas mästare för att man bytt vapnet hur bra bössan är är, givetvis går man från komplett skit ur låda till de bättre i klassen så är det givetvis en mräkbar skillnad, men det är endå på vad man slipper ändra eller skaffa till vapnet, få bössor är klarar som de är.
Kapten Kamin skrev:FTP:n är en vackrare bössa, rakt igenom....
Hur känns hamstern? Tycker det är lite synd att dom inte gjorde en variant med snabbjustering. Det hade varit smidigt ute i fält...
Silwer skrev:Var sitter fullhålet då och hur ser det ut?
... men det hamnar ju i läget för en del "vafan trästock ännu? jag måste ha aluminium rakt igenom!"
Leopold skrev:Silwer skrev:Är det lite kulformade avtryckarbladet bra?
Det ar man sett på matchvapen och så förr men har verkats lite smak och tycke utöver de vanliga.
Jag var tveksam först men efter att ha dragit igenom några hundra skott gillar jag konceptet. Man justerar den så att knappen hamnar mitt på fingertoppen om den inte redan råkade hamna där som i mitt fall.
Intrepid skrev:... och en salomon skinn hanske !!! vilket tydligen var ett krav från hans bössa
Tror att jag hadde en liknade 1985
Men visst den såg varm ut fortfarande även på sommaren
Leopold skrev: det finns nog lämpligare bössor om man vill tävla i BR. Bössan är gjord för FT.
atte69 skrev:Med tanke på hur världen ser ut .så blir det nu aktuellt med en separat vapenförsäkring kanske? Hemförsäkring i all ära . Jag vet hur kul det är när det som aldrig händer .i allafall inte mig lika för_annat hände o de hände inte nån annan. Bara ett tips som du givetvis redan vet men som man kan glömma..
atte69 skrev:vill minnas jag har haft en separat vapenförsäkring som låg på nått löjliga 120 kr eller nått sånt ,hemförsäkringen funkar ju till vardags men om man e inne o tankar ex o kommer ut o rutan e krossad ,,,,,,vad säger man ,minns inte exakt kriterierna med lämna utan uppsyn men bilförsäkringen e ju inget o hoppas på...ps spelar han i nått band eller frispelar han lite ,,,,THE AIR RIFFLES kanske
Leopold skrev:Riggen är rätt stor och tung absolut. Inte ens AirArms största "Deluxe gunbag" rymmer vapnet med sikte, inte ens i närheten: För att följa länken så måste du registera dig.
dano_swe skrev:Jag har ett sådant här det rymmer det mesta. Vill man kan man ju komplettera med något extra skydd inuti väskan.
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster