Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
atte69 skrev:Min teorri är ett ja... kan inte förklara det snabbt o enkelt men det har något med luftdensitet o återfyllnad bakom kulan i vacumet att göra .likväl som om man sätter på en "licensfri" ljuddämpare o inte får den helt centrerad .då ändras träffbilden även om kulan inte vidrör dämparen .
gubbe skrev:Påverkas kulbanan om man skjuter mot ett mål där kulan passerar nära hinder på vägen, typ trädstammar?
För att följa länken så måste du registera dig.
Vindstilla, 40m med och utan sidohinder, blir det någon skillnad?
hatsan bling skrev:testa att byt till tyngre kula
1qaz1qaz skrev:Vaf-n ska man nu börja kompensera för träd och buskar också!
börne skrev:1qaz1qaz skrev:Vaf-n ska man nu börja kompensera för träd och buskar också!
Asch... jag gör som AT44? sagt till mig flera gånger när det blir för mycket att hålla reda på vid tävling... håll mitt i & det har fungerat förvånande ofta
atte69 skrev:vem sa att det bara va o sikta o skjuta ....detta fenomen gör mer än många tror ,drar parallell till pipkompensatorer,lic fria dämpare mm dom som prövat vet ,det kan göraupp till 2 cm eller nått har jag sett med en sk f märkt dämpare ,,högre hast =mer vacum =mer avdrift så länge det ej är överljudsfart då minskar det igen med en formel med hast vikt.yta mm som vi inte fipplar med en fredag
detta e ju ingen FREDAGS FRÄCKIS
Nitro skrev:Det bästa är helt enkelt att göra praktiska tester där man får svart på vitt. Har tyvärr inga träd på min skjutbana, men man kan ju kanske simulera ett.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster