Vittsjö SKF

Här pratas det om diverse skytteklubbar och föreningar

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Vittsjö Skytteförening - "Luftvapen"

Inläggav Leopold 21 feb 2015, 23:47

Missade tyvärr TheFoes idag som kom litet tidigare till banan vid 10-snåret. Jag dök inte upp förrän 12:15, hade en del grejer att handla på vägen bla ett Sportsmatch extrahögt 30mm-fäste som jag monterade och sköt in på banan idag. Förhoppningsvis kommer vi igång med mer synkroniserade skytteaktiviteter framåt våren vad gäller lördagsskyttet, ser fram emot det!
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Inläggav TheFoes 22 feb 2015, 08:04

Leopold skrev:Missade tyvärr TheFoes idag som kom litet tidigare till banan vid 10-snåret. Jag dök inte upp förrän 12:15, hade en del grejer att handla på vägen bla ett Sportsmatch extrahögt 30mm-fäste som jag monterade och sköt in på banan idag. Förhoppningsvis kommer vi igång med mer synkroniserade skytteaktiviteter framåt våren vad gäller lördagsskyttet, ser fram emot det!

Ja vi var där rätt tidigt, sen skulle vi genom vildsvins butiken så runt 12 drog vi. Men det kommer fler tåg :cheeRs:
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes

Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Inläggav skytten68 22 feb 2015, 08:57

Hoppas att vi kan komma igång på allvar på banan snart. Själv ska jag jobba nästa lördag ,men sen tänker jag vara ute på banan varannan lördag .
skytten68

Inläggav Sniperace 22 feb 2015, 11:44

Skjutprogrammet´är nu utlagt på VSKF.SE
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 46 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: VSKF

Inläggav skytten68 24 feb 2015, 08:44

Hej alla skyttar
Dom vill sätta mig som ansvarig för luftsgevärskytte .Om jag går med på detta får jag hjälp av er luftgärsskyttar då?
Jag kommer ej att vara ute på banan var lördag.
skytten68

Inläggav Leopold 24 feb 2015, 09:41

Jag kan hjälpa till när jag är där.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav skytten68 24 feb 2015, 09:52

Nu är det En som ställer upp, hur är det med resten?
skytten68

Inläggav Don Tomaso 24 feb 2015, 09:58

Jag kan också hjälpa till de gånger jag är på banan.
Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso

Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

Inläggav Leopold 24 feb 2015, 14:27

Eftersom det nog kommer att ta någon vecka innan aktiviteterna kommer igång mer regelbundet denna säsong, och att vi kanske inte träffas så många i taget på banan innan dess så kanske det vore bra att gå igenom vad som ska göras när medlemmar skjuter på Lehultsbanan.

Finns en lapp med instruktioner på banan men den säger inte så mycket. Inte för att vi ska krångla till det i onödan men säkerheten går inte att tumma på.

Finns även mycket mer som behöver diskuteras om aktiviteter framöver, tävlingar osv. Tror det krävs att vi försöker hitta en tid för ett skypemöte så att vi som är intresserade av att utveckla lördagsskyttet "kommer på banan" så att säga. Här måste givetvis Jazz vara med också som ansvarig för aktiviteten tidigare.

Tror inte att vi kommer att kunna dra ihop tillräckligt många för ett möte på banan de närmaste veckorna och det känns som att det behövs ett möte relativt snart om det ska bli något av med det hela.

Ni som känner er träffade kan svara till mig via PM vilka tider ni kan, jag kan de flesta kvällar mellan 17:30 - 20:30 denna vecka.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav Jazz 24 feb 2015, 15:08

Helt ok. Jag kommer närvara. När det gäller tävlings ledningen så behövs det gärna någon som är med i styrelsen.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Inläggav Sniperace 24 feb 2015, 17:10

Behöver inte vara så, den som ska representera tävlingsledningen är självfallet adjungerad till styrelsen när dessa frågor ska upp, och våra suppleanter har alltid närvarorätt på mötena, men enbart rösträtt när de ersätter någon
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Leopold 24 feb 2015, 18:58

Jag har nu fått respons från de flesta av de jag räknade med.

Tiden som passar alla verkar vara i morgon onsdag kl 17:30. Jag räknar med att mötet pågår max 40 minuter. Jag skickar mina kontaktuppgifter via PM till de som hört av sig, är det fler som önskar delta så tar vi detta via PM.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav TheFoes 24 feb 2015, 19:36

Jag tänkte vi kunde strukturera mötet lite så det blir så effektivt så möjligt.
Ett par punkter vi kan diskutera. 
- Styrelserespresentant "luftvapen" : som jag förstår så finns det ingen sådan för tillfället.
- Budget för tävlingarna:, vi måste kunna ha en typ av budget ifall vi ska arrangera tävlingar.
-sponsor: en eller flera sponsorer som kan bidra med något. Jag har varit i kontakt med sportec ang reklam och jag kommer väl få ett svar efter iwa mässan.

Kom gärna med andra förslag om vad vi kan diskutera, jag vill att det ska finnas fler som sysslar med fieldtarget i sydsverige. Gammalt groll kan vi lägga åt sidan och försöka focusera oss på något konstruktivt så vi kan rädda luftvapen delen i Vittsjö. Vi måste bidra mycket från eget håll om detta ska lyckas och om vi ska ta oss ur detta dödläge.
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes

Inläggav Leopold 24 feb 2015, 19:41

Bra förslag! Jag kan bidra med en punkt. Eftersom det kommer att vara olika skjutledare olika lördagar så behövs en kort genomgång av säkerhetsreglerna på Lehultsbanan och vad man ska tänka på som skjutledare utöver standardpunkterna.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav Sniperace 24 feb 2015, 20:10

TheFoes skrev:Jag tänkte vi kunde strukturera mötet lite så det blir så effektivt så möjligt.
Ett par punkter vi kan diskutera. 
- Styrelserespresentant "luftvapen" : som jag förstår så finns det ingen sådan för tillfället.
- Budget för tävlingarna:, vi måste kunna ha en typ av budget ifall vi ska arrangera tävlingar.
-sponsor: en eller flera sponsorer som kan bidra med något. Jag har varit i kontakt med sportec ang reklam och jag kommer väl få ett svar efter iwa mässan.

Kom gärna med andra förslag om vad vi kan diskutera, jag vill att det ska finnas fler som sysslar med fieldtarget i sydsverige. Gammalt groll kan vi lägga åt sidan och försöka focusera oss på något konstruktivt så vi kan rädda luftvapen delen i Vittsjö. Vi måste bidra mycket från eget håll om detta ska lyckas och om vi ska ta oss ur detta dödläge.

Jodå, Jan-Erik Larsen är representant från luftvapensidan.
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Sniperace 24 feb 2015, 20:14

Leopold skrev:Bra förslag! Jag kan bidra med en punkt. Eftersom det kommer att vara olika skjutledare olika lördagar så behövs en kort genomgång av säkerhetsreglerna på Lehultsbanan och vad man ska tänka på som skjutledare utöver standardpunkterna.

Ta gärna med närvaroprotokoll, där medlemmar upp till och med 25år, samt medlemmar med funktionshinder skrivs in, då får vi närvarobidrag för dessa. på banan ska där då finnas ett sådant blad att fylla i.
Görs detta på ett bra sätt ger det pengar till just denna verksamhet.
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav TheFoes 24 feb 2015, 20:16

Sniperace skrev:
Leopold skrev:Bra förslag! Jag kan bidra med en punkt. Eftersom det kommer att vara olika skjutledare olika lördagar så behövs en kort genomgång av säkerhetsreglerna på Lehultsbanan och vad man ska tänka på som skjutledare utöver standardpunkterna.

Ta gärna med närvaroprotokoll, där medlemmar upp till och med 25år, samt medlemmar med funktionshinder skrivs in, då får vi närvarobidrag för dessa. på banan ska där då finnas ett sådant blad att fylla i.
Görs detta på ett bra sätt ger det pengar till just denna verksamhet.

Den är rätt så svår att hitta men vi får lösa det så att den syns tydligt, för om det ger pengar är det bara ett plus om folk fyller i sin närvaro.
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes

Inläggav Leopold 24 feb 2015, 20:24

Närvarolistan är på väggen till höger innanför dörren när man kommer in, i en plastbox.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav Sniperace 24 feb 2015, 20:24

den finns inte där ännu pga noll intresse, men vill ni göra detta kommer det dit en, och den ska fyllas i av den som är ansvarig för dagen eller annan utsedd, inte av skyttarna själva.
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Sniperace 24 feb 2015, 20:25

Leopold skrev:Närvarolistan är på väggen till höger innanför dörren när man kommer in, i en plastbox.

det var inte den vi behövde, det var en som skulle användas just för att se om den som söker behovsintyg varit aktiv osv, den hade inte mycket med detta att få verksamhetsbidrag att göra, och den fungerade mycket dåligt tyvärr
Bild
Användarvisningsbild
Sniperace

Inläggav Jazz 25 feb 2015, 14:38

Självklart kommer jag hjälpa till. Jag kommer däremot ha fullt på programet med pistol och bänkskyttet. Men sedan är att jag kommer hjälpa till men kommer inte ha någon mer kontakt med styrelsen. Det har jag haft så länge nu så någon annan får ta det.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Inläggav Leopold 25 feb 2015, 19:18

En kort sammanfattning av vårt lilla skypemöte nyss till de som är intresserade. En del kunde inte närvara pga kort varsel och annat. Vi väljer att distribuera detta i denna tråd för enkelhetens skull så att alla vet hur diskussionerna går.

Närvarande: don Tomaso, TheFoes, Jazz, jag.

Diskussionspunkter:
1. styrelserepresentation
2. tävlingsaktiviteter 2015
3. inköp av mål för ovanstående, budget, övriga resursbehov
4. övriga aktiviteter för att öka intresse och närvaro, tillströmning.

Utfallet av diskussionerna blev följande i korthet.

1. En förändring blir att TheFoes åtagit sig att vara suppleant i styrelsen istf Jazz (detta är förberett efter kontakt med ordförande).

2. Vi ska arrangera två tävlingar 2015 enligt tidigare plan, FT-tävling i maj och SM BR i juni. Rekognosering av FT-bana sker lör 7/3 kl 10, samling på Lehultsbanan för alla intresserade.

3. Inköp av kompletterande fallmål sker, tävlingsbudgetar arbetas fram inom kort, kontakt med grannföreningar vad gäller banläggning som initierats följs upp.

4. För att koordinera närvaro och öka intresset satsar vi på att återinföra månadstävlingar, möjligen varvat BR / FT. En träningsbana i anslutning till Lehultsbanan upprättas för ändamålet. Tidsmässig placering av månadstävlingarna ska parera för grannföreningarnas månadstävlingar och ett schema fastställs inom kort.

Vi hade även en avslutande diskussion om säkerhetsreglerna på Lehultsbanan för de som är skjutledare vid de olika tillfällena.

Fyll på om det är något jag glömt.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav TheFoes 25 feb 2015, 19:29

Jag tycker du har tagit med allt vi snackade om. Ser fram emot den 7/3!
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes

Inläggav Jazz 25 feb 2015, 19:37

:Thumbupp:
Jazz

Inläggav skytten68 25 feb 2015, 20:22

Då ses vi den 7 ute på banan. Hoppas att får se er alla då som håller på med luftsgevärskytte.
skytten68

FöregåendeNästa

Återgå till Skytteklubbar och föreningar