Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Missade tyvärr TheFoes idag som kom litet tidigare till banan vid 10-snåret. Jag dök inte upp förrän 12:15, hade en del grejer att handla på vägen bla ett Sportsmatch extrahögt 30mm-fäste som jag monterade och sköt in på banan idag. Förhoppningsvis kommer vi igång med mer synkroniserade skytteaktiviteter framåt våren vad gäller lördagsskyttet, ser fram emot det!
TheFoes skrev:Jag tänkte vi kunde strukturera mötet lite så det blir så effektivt så möjligt.
Ett par punkter vi kan diskutera.
- Styrelserespresentant "luftvapen" : som jag förstår så finns det ingen sådan för tillfället.
- Budget för tävlingarna:, vi måste kunna ha en typ av budget ifall vi ska arrangera tävlingar.
-sponsor: en eller flera sponsorer som kan bidra med något. Jag har varit i kontakt med sportec ang reklam och jag kommer väl få ett svar efter iwa mässan.
Kom gärna med andra förslag om vad vi kan diskutera, jag vill att det ska finnas fler som sysslar med fieldtarget i sydsverige. Gammalt groll kan vi lägga åt sidan och försöka focusera oss på något konstruktivt så vi kan rädda luftvapen delen i Vittsjö. Vi måste bidra mycket från eget håll om detta ska lyckas och om vi ska ta oss ur detta dödläge.
Leopold skrev:Bra förslag! Jag kan bidra med en punkt. Eftersom det kommer att vara olika skjutledare olika lördagar så behövs en kort genomgång av säkerhetsreglerna på Lehultsbanan och vad man ska tänka på som skjutledare utöver standardpunkterna.
Sniperace skrev:Leopold skrev:Bra förslag! Jag kan bidra med en punkt. Eftersom det kommer att vara olika skjutledare olika lördagar så behövs en kort genomgång av säkerhetsreglerna på Lehultsbanan och vad man ska tänka på som skjutledare utöver standardpunkterna.
Ta gärna med närvaroprotokoll, där medlemmar upp till och med 25år, samt medlemmar med funktionshinder skrivs in, då får vi närvarobidrag för dessa. på banan ska där då finnas ett sådant blad att fylla i.
Görs detta på ett bra sätt ger det pengar till just denna verksamhet.
Leopold skrev:Närvarolistan är på väggen till höger innanför dörren när man kommer in, i en plastbox.
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster