Köpte en HW97a för några veckor sedan , plockade ner den och har precis svarvat en egen fjäderguide i stål och funderar på att sätta ihop bössan nästa vecka , en maccarifjäder är det enda jag köpt till den förutom en liten burk tjära jag fick av Kallander , jag vet att det finns packningar och olika kit som tillbehör men jag är inte så superseriös med fjäderbössor så jag vill inte lägga ut så jättemycket mer pengar på en bössa jag kanske kommer använda på laxåtävlingen och sedan kanske inget mer.
Någon som tycker man skall göra något mer när den är nerskruvad i delar ? Själv funderar jag på luftporten innan pipan , den är definitivt mindre än 5,5mm och kanske skall man ta upp den lite , avtrycket känns helt OK som det är , vet inte om man behöver göra nått med det.
På tal om ingenting så gav min HW97a direkt ur kartongen 10,3
Joule med FX-kulan 16 grain och man såg att det var en längre orginalfjäder som blivit fult kapad/avsliten med typ avbitartång , inte särskilt exakt. - trist om man åker på en tävling med orginalbössa och inte får vara med pga. för hög effekt
Föresten så hgar jag blästrat av kolven och spacklat igen nätskärningen och skall lackera den i epoxylack men jag vet inte vilken färg , vi har egen färgblandningsmaskin på mitt jobb så alla NCS-färger kan jag ha men jag funderar lite på knallröd , illblå , skogsgrön , lila eller kanske illgul. tanken är inte att den skall vara camouflagefärgad och användas i skogen .. till det har jag andra bössor.