Superbee, testa gärna litet liknande kulsorter i dina fwb300s, tx200hc om du tycker JSB Exact inte riktigt levererar det man väntar sig. Man ska kunna få bra mycket tajtare träffbilder än vad Mr Gaylord presenterar,
Exempel på liknade kula men som enligt mina erfarenheter presterar väldigt mycket mera konsistent i min ftp900 är
aa field 4.52. Andra tycker 4.51 funkar bättre där, det är bara att prova sig fram. I min
fwb 300s och HW30s kör jag gärna med JSB Exact Express i några gamla batcher jag fastnat för vad gäller dessa två bössor som råkar gilla samma ammo. I SAG AR1000 funkar inget av ovanstående, den vill ha hårda Crosman Premier Lite eller gamla hederliga batcher av H&N FTT 4.52 som ej går att få tag i längre... på den bössan tillkommer problemet att det är svårt att få samma konsistens när det gäller att skjuta med bänkstöd pga rekylhantering/greppkänslighet. Men du ser nog vart jag vill komma.
Kort sagt, det finns inte *en* enda referenskula om man nu vill utvärdera blyfria alternativ men referensen måste vara exakt hål i hål med bänkstöd på 10 meter. Kunde man hitta en dylik som ger i närheten av vad man får med en riktigt bra utprovad blykula i aktuellt vapen så skulle jag också vara beredd att betala litet extra för det.
Dock kan man lösa det inomhus med mjuka kulfång och punktutsug för blystoft/aerosoler/gas men det kräver ju litet installationsjobb.
På 10 meter ska det gå exakt hål i hål med bänkstöd, det är min norm.
För att följa länken så måste du registera dig.__
Menar att så här kan det gå om man tex skjuter i sittande
FT-ställning på 10 meter... bättre att testa ut detta bänkat