Plockade isär mitt nya hatsan torpedo 100X 0.22", SAS och quattro
trycke... skiljer lite
1. Trycket, ersättnings sprint (för att det inte skall ramla isär) 6mm x 11mm -perfekt... man behöver inte lossa säkringsplattan utan enbart slå ut lillsprinten på säkrings knappen, se till att ha säkrat/säkringsplåten max bakåt och bänd/haka av säkrings knappen.
2. Trycket sitter fast med de två främre stor-fjäder-ändplugg sprintarna = trycket måste bort för att få ut fjädern.
3. När ni lyfter upp trycket så faller det ändå isär en aning, säkringsplåtar glider iväg då dess fjäder pressar på lite... men det är enkelt att plocka ihop, se bara till att ha ett bord under för även en sprint hålls fast av ovan nämnda fjäder och den kan trilla ut och då även en Y-bit som säkrar avtryckaren... lite små pill som man inte vill söka på ett garage golv...
4. Ändpluggen är i plast och man får lirka ut den, original fjädern trycker inte på alls så det är inga som helst problem att demontera.
5. Vid återmontering så behöver man INTE spänna upp avtrycket (det går inte ens då den släpper så fort man rör på det lite)
6. Innan ni monterar dit kolven så prova eventuellt att spänna upp... kolla så det hakar upp ordenligt, bear-trap låser först så luras inte av den... utan se verkligen till att säkring och avtryckaren aktiveras, håll i laddarmen och tryck av (glöm ej säkringen) samt frigör bear-trap och släpp upp sakta OBS se till att ha ordentligt grepp om sakerna då ni provar detta... känner ni obehag över detta så gör det INTE det är inte så stor sak att montera dit kolven...endast bakre skruven på varbygeln och tryck främre bulten igenom utan att sätta dit muttern... om man mpåste demontera igen, själv tyckte jag det var bra att se hur alla delar klickade på plats och hur säkring och avtryck aktiverades.
Tillverkade även en fjäderkomprimerare av två plattjärn med stift som passar i främre sprinthålen och i andra änden svetsade jag ett plattjärn så det blev 35mm mellan "armarna"... den borrade jag hål mitt i och gängade för stång och en plywood bit emellan... jag skall se om jag lyckas få upp en bild...
För att följa länken så måste du registera dig.Till stift tog jag två st M3 skruvar och det hela nyps åt med en slangklamma... ca 3 cm från "stiften" borrade jag 8mm hål så jag kan stoppa in ett låsstift (och ta bort komprimeraren) i plywooden "fräste" jag ut rektangulära hål så den kan glida efter plattjärnen.
Har nu tagit isär ett antal ggr (tur jag gjorde en komprimerare) då den inte ville haka upp, har plockat bort båda brickorna på den bakre fjäder guiden, en plast och en stål bricka -nu fungerar det
Måste det sitta en stålbricka längst bak? fjädern ligger ju dikt-an och det är i och för sig bara plast där bak nu men plast kan ju i många lägen vara tåligare/starkare än metall...
Väntar nu på ett leapers sikte jag köpt av "FX_Revolution" här på forumet... så får man se hur den går...