Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Daniel skrev:kan meddela att jag lyckades
jag satte fast geverät i ett skruvstäd och satt en planka på magen och tryckte hårt som i ****** och nu sitter fjädern där den ska
smörjde lite med black tar eller vad de heter
ZaphodB skrev:Daniel skrev:kan meddela att jag lyckades
jag satte fast geverät i ett skruvstäd och satt en planka på magen och tryckte hårt som i ****** och nu sitter fjädern där den ska
smörjde lite med black tar eller vad de heter
Påminner om när jag bytte packningar och servade min HW45, fast det var ju med svagare fjäder.
Nu till den riktiga frågan, hur lyckades du få ihop det utan att den där plastprylen man stoppar in i fjädern och som även brickorna sitter påträdda på innan "locket" som man trycker in låssprinten i gick av, eller finns det en dylik i metall också (fjäderguide tror jag är korrekt term).
Har nämligen även ett Hatsan 125 5.5mm och är också mycket för att göra saker själv, men vill inte riskera att sabba något den dagen jag kommer mig för att mecka med det. (Lärt mix en läxa av luftpistolen att det som är lätt att demontera inte alltid är lätt att montera ihop). Men med helt originalfjäder fastnar kulor i pipan ibland även om dom funkar i andra 5.5mm vapen.
Mvh, ZaphodB
Daniel skrev:Jag vill minnas att jag tryckte på som fan och far gubben stoppade in sprinten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster