Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Han har egentligen redan allt för 10J eller då HW30S, en HW50s gör ingen skillnad känner jag.
Ok att han inte över nåt rekylfrihet i match men tror inte han gillar dem.
Iofs gör det väl inget men en bössa ned lite mer möjlighet för effekt kan ju vara kul, det är juningen HW80 så det blir ju ännu skjutbara rätt lätt.
Det låter liksom som inte den går att skjuta med, så är inte fallet, det är rätt enkelt, testa medcen HW80 som ger över 30J får du se, raka om greppkänslug då den är så lätt för att vara en Magnum bössa.
Fast pipa kan kanske locka? HW97 tex Dick än tyngre men samma effektnuvå.
Både ge 98 och 97 funkar tex i 16J om man väljer .177, vilket jag gjort.
Silwer skrev:har du en möjlighet ta en i fullfart, så får du lite skoj med fjäderbössa som skiljer sig från din HW30.
Betänk vad du ska köpa bara så du blir nöjd, likaså kaliber.
Sako Finnbear skrev:Blir det en fullfarts så blir det kaliber 5,5mm.
Sako Finnbear skrev:skytteklubben att skriva på papper för licensansökan.
Sako Finnbear skrev:börne skrev:Sako Finnbear skrev:Aha! Så du satt i bänk...
Ja inte fan klarar jag det där utan stöd![]()
Skjuter alltid så när jag skjuter sittande med stöd, jagar ju högsta möjliga precision i bössan/ammon & håller ut för vinden som ju påverkar mer än man tror. Finns många bilder i tråden där vi använder dessa bänkar vid bänkskytte så borde inte vara en hemlighet![]()
Lite konstigt att ni inte har nån vettig skjutbänk på din skjutbana, är ju rätt lätta att bygga om man vill!?
Stöd bara under framstocken & allt annat hängande i luften (om jag fattade rätt) låter ju som mer handikapp än hjälpmedel, tror jag hade skjutit bättre i sittande FT ställning med den bössan, även utan hjälp av hamster som ju gör stor skillnad.
Är ju en pistolklubb, så dom prioriterar inte sådant till gevär.
Ja jag får sitta på en skrivbordsstol med endast stöd under framstock och armarna och bak-
kolven fritt i luftren, så det är en liten utmaning.
Sako Finnbear skrev:Aha! Jo det kanske är svårare med licens nu? Förr var det bara att få påskrivet av klubben
att man fick syssla med sådant skytte på banan.
Silwer skrev:börne: idag verkar ev skytteklubbar på mysteriska vägar.
Silwer skrev:pissregler som man vore en idiot i min åsikt.
gubbe skrev:Silwer skrev:pissregler som man vore en idiot i min åsikt.
Har man licens på ett krutvapen, oavsett om det gäller jakt eller målskytte, borde det bara vara en formalitet att få licens på en luftbössa kan jag tycka.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster