Airgun.se har gått i graven.

Här läggs det upp Nyheter rörande luftvapen

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Airgun.se har gått i graven.

Inläggav Grövsten 20 feb 2010, 09:30

Hej på er alla!

Nu är jag här... : ) Kan bara säga att det är jäklig tråkigt det här med airgun...
8 st luft

Hellre en dag som varg.. Än tusen år som får....
Användarvisningsbild
Grövsten

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Marcus 20 feb 2010, 09:33

Grövsten skrev:Hej på er alla!

Nu är jag här... : ) Kan bara säga att det är jäklig tråkigt det här med airgun...

Japp.
Marcus

Inläggav Daniel O 20 feb 2010, 09:34

Mycket trist, men man får önska Leif lycka till i framtiden
och att han får tid över till annat nu.
Han har ju som sagt lagt mycket fritid på det här.

Jag säger som Micke, käbbla inte sönder här med.

Oavsett vilken anledning det än var behöver det ju inte utredas på detta forum.
Användarvisningsbild
Daniel O

Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Inläggav Superbee 20 feb 2010, 09:37

Väldigt tråkigt!
Otroligt att han bara dumpade forumet utan föraningar till medlemmarna där. Massor av kunskap som gått förlorad! :evil:

Jag var inne på "andra forumet" minst 3-4 ggr per dag de senaste 2 åren.
Jag själv tycker att Leif verkade ha väldigt lätt själv för att brusa upp över småsaker och överreagera, men jag tycker ändå att han är värd en eloge för att ha skapat och drivit ett såpass bra forum som det var. :smt022

Själv har jag helt missat vad det är för trams som slaktat vårt älskade forum. På alla andra forum jag håller till på så löser man sådana dispyter genom att banna bråkstakarna och deras IP nr. Förstår inte varför det inte skulle funka där. Men men, på sätt och vis blir det ju bättre med ett forum. Hoppas bara att vår snälle Danne inte får något psykbryt o lägger ned det över en natt bara ;)

Så nu startar vi entusiaster om från början och hjälper till att göra DETTA forum som ännu finns till det bästa och roligaste luftvapenforumet i världen! :-P
Användarvisningsbild
Superbee

Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Inläggav origo 20 feb 2010, 10:03

Superbee skrev:Väldigt tråkigt!
Otroligt att han bara dumpade forumet utan föraningar till medlemmarna där. Massor av kunskap som gått förlorad! :evil:

Jag var inne på "andra forumet" minst 3-4 ggr per dag de senaste 2 åren.
Jag själv tycker att Leif verkade ha väldigt lätt själv för att brusa upp över småsaker och överreagera, men jag tycker ändå att han är värd en eloge för att ha skapat och drivit ett såpass bra forum som det var. :smt022

Själv har jag helt missat vad det är för trams som slaktat vårt älskade forum. På alla andra forum jag håller till på så löser man sådana dispyter genom att banna bråkstakarna och deras IP nr. Förstår inte varför det inte skulle funka där. Men men, på sätt och vis blir det ju bättre med ett forum. Hoppas bara att vår snälle Danne inte får något psykbryt o lägger ned det över en natt bara ;)

Så nu startar vi entusiaster om från början och hjälper till att göra DETTA forum som ännu finns till det bästa och roligaste luftvapenforumet i världen! :-P

Bra skrivet. Jag känner likadant.
Att stänga ner ett så stort forum bara genom att "dra ur sladden" känns ganska tramsigt.
Vi får hoppas att Leif kan lägga upp en låst version av forumet i några dagar så att man kan spara ner den informtion som man behöver därifrån.
Användarvisningsbild
origo

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Inläggav Disco 20 feb 2010, 10:21

Jag tackar Leif och de som modererat Airgun.se för tiden som varit, samt de användare som bidrog med kunskaper till de mindre erfarna och skapade kunskapsbanken som forumet var.

Har under de tre sista åren haft otroligt mycket nytta och glädje av Airgun.se.

Som forum läsare/användare är vi lyckligt lottade att det redan finns ett alternativt forum, Luftvaven Info.
Disco

Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: HW 30.22

Inläggav Johnny 20 feb 2010, 10:26

Det är alltid viktigt med alternativ och att alternativen drivs av bestående entusiaster och inte bara karaktärer som intresserar sig ett par-tre år och som sedan tröttnar, lägger ner och försvinner.
CZ 200T .177 - Leupold 3-9/33 EFR VX-II (8.00J)
BSA Lonestar .25 - Tasco Varmint II 6-24/42 (62.00J)
BSA Ultra .22 - Tasco Varmint I 2.5-10/42 (25.00J)
Användarvisningsbild
Johnny

Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Inläggav Sandstig 20 feb 2010, 10:46

Tråkigt att det skulle bli som det blev men man får se det från den ljusa sidan, det finns fortfarande ett forum kvar! :)

/Anders
FX Royale .22 - Clearidge RM 3-9/32 (38.00J)

Onsala Luftgevärsklubb
Stenungsunds PK
Sandstig

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Skytteklubb: Stenungsunds Pistolklubb, OLK
Luftvapen favorit: FX Royale

Inläggav Johnny 20 feb 2010, 10:49

Kärnan av äkta entusiaster finns alltid kvar medan forum kommer och går...
Användarvisningsbild
Johnny

Inläggav RoLig 20 feb 2010, 11:21

Johnny skrev:Kärnan av äkta entusiaster finns alltid kvar medan forum kommer och går...

Du skulle ju också kunna hoppa ur dina skor..gå några steg åt sidan, och betrakta dig själv på lite avstånd...kanske fundera på vilken delaktighet du har i vad som händer på olika forum. :)
RoLig

Tack utdelade: 80 gång
Tackad: 42 gånger i 29 inlägg

Inläggav Johnny 20 feb 2010, 11:33

Jag gick åtsidan....o forumet stannade för att sedan dö...
Användarvisningsbild
Johnny

Inläggav Larsson 20 feb 2010, 11:39

Johnny:
Jag registrerade mig på airgun.se med din hjälp för många långa år sedan. Jag minns att det var problem med registreringen den dagen. Sedan dess har jag häpnats av din enorma kunskap och tid du lagt ner på forumet, och även häpnats över dina genomidiotiska åsikter när det kommer till vissa saker. ...Och, alltid har jag respekterat dig. Inte för en sekund har det varit frågan om något annat. Det är för att du är en sansad och rättvis person i grunden, är man det kan man ha vilka personliga åsikter man vill. Därför var du en god moderator.

Så är inte fallet med Leif. Han har lagt ner oändligt mycket tid på forumet, han har stått för kostnader ur egen ficka. Beundransvärt, verkligen, detta säger jag utan minsta sarkasm. Innebär detta att vår tacksamhet ska vara så djup att vi ska stå ut med en jättebäbis okontrollerade humörsvängningar? Självklart inte. Som jag ser det fanns det inga "sabotörer" på airgun. Där fanns människor, individer med olika åsikter. Detta förstod inte Leif. Han klarade inte av att hantera kritik. Han såg konspirationer i varje hörn och tog konstant beslut baserade på känslor, inte fakta. Jag har hållit käftet i många år eftersom jag är en sansad, lugn och logisk person som väljer mina strider. Och jag har själv fungerat som moderator på flera olika forum under åren, däribland airgun.se, jag vet m.a.o. hur frustrerande det kan bli. Och det Leif gjorde var oprofessionellt, barnsligt och egoistiskt. Det är dags att sluta vara diplomatisk om det faktumet. Förklaringen som nu figurerar på airgun.se är inget annat än hans personliga hjärnspöken, och en skymf mot alla trogna medlemmar.

De som känner mig vet att jag inte är en gnällspik. I just call it as I see it.
Jag ser fram emot en mer vettig tillvaro på detta forum istället. Peace.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Inläggav Hawkeye 20 feb 2010, 11:45

Jag får säga att jag inte är alls förvånad att det gick som det gick. Det var alldeles för mycket "skit" på det andra forumet utan att någon ingrep. Detta forum är mycket bättre. Här finns det ansvariga personer som ingriper om det flippar ur. Det är nödvändigt för att upprätthålla nivån. Jag tror och hoppas att detta forum utvecklas i rätt riktning. Men det innebär mycket jobb för de som är ansvariga.
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye

Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Inläggav max54 20 feb 2010, 11:48

Jag vill ändå passa på att tacka Leif för allt jobb han gjort, om du nu läser detta!? Ni andra, tänk på att människor kan bli oerhört uppgivna av tex. familjeproblem etc.
max54

Inläggav Larsson 20 feb 2010, 11:54

max54 skrev:Ni andra, tänk på att människor kan bli oerhört uppgivna av tex. familjeproblem etc.

Givetvis. Det har jag all respekt och medlidande för.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson

Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Inläggav Disco 20 feb 2010, 11:55

Väl talat Larsson, stämmer bra med min bild av händelseförloppet.

Låt oss alla tillsammans njuta av den fantastiska luftvapen hobbyn nu och framöver.

//Sven
Disco

Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: HW 30.22

Inläggav Caliber 20 feb 2010, 12:15

Jag kan bara hålla med vad Larsson har sagt, väl talat och du fick med det mesta av mina egna funderingar/åsikter. Låt oss nu se till att samma öde ej drabbar det kvarvarande forum som vi är på nu, genom att bete oss som de vuxna glada luftvapenenusiaster som vi är! Hade gott och låt oss ha en bra fortsättning.

Roger.
Ju större ju bättre!?
Caliber

Inläggav Steelkreeg 20 feb 2010, 13:17

Jag är chockad ......
Jag kollade på forumet igår och fick inga som helst indikationer om denna Suddendeath!
Tråkigt.
Som sagt hur gör man nu då när man nu då när man har affärer med forums medlemmar ?
Hoppas man träffar på alla goa medlemmar här =)
Nåväl jag är lite förundrad över den snabba nackningen av Sidan.
Nu måste jag säga att hade detta forum också stängt så vete f*n vad jag skulle ha gjort .

Mvh Steele
Mvh Steelkreeg.

Feinwerkbau 300Sm.
Fx Royale 200 syntet Cal 25.
FX Cutlas valnöt Cal 22.
Bsa Stutzen Rb2 Cal 22.
Haenel 310 Cal 4,4
Crossman 2240 cal 22/177.
Tanfoglio Witness 1911 Co2.
Umarex T4E HDR cal 50.
Daisy Red Ryder
Användarvisningsbild
Steelkreeg

Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau,BSA,Fx cutlas

Inläggav Johnny 20 feb 2010, 13:34

Jag brukar vara mera diplomatisk men jag kan nog bara hålla med Larsson om saken i sin helhet.

Dessutom tackar jag för berömmet.
Användarvisningsbild
Johnny

Inläggav Grövsten 20 feb 2010, 13:38

Även jag måste hålla med Larsson... Mycket bra skrivet..och det stämmer bra med hur även jag uppfattat det hela.
Men som sagt..det enda vi kan göra nu är att blicka framåt...
8 st luft

Användarvisningsbild
Grövsten

Inläggav tankryttarn 20 feb 2010, 13:40

ja läste igår eftermiddag på forumet, märkte inget konstigt då! sen nästa gång ja kolla så va de borta!
Märkligt nån/några måste ha vart riktigt stygga.... bara att hoppas att dom håller sig i skinnet här på detta forum, tycker att dom som hänger här är trevliga å hjälpsamma, klart att lite munhuggning måste de ju få va med!

Kram.. tankryttarn :smt022
det man inte gör idag, slipper man göra om i morgon!!
Användarvisningsbild
tankryttarn

Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 12 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: just nu! sumatran, fx cutlas

Inläggav -Jonas- 20 feb 2010, 13:48

Det är lätt att tycka och ha åsikter när man inte vet vad som händer bakom kulisserna.
En grupp medlemmar som ständigt ska klaga och gråta så fort det inte passar dem riktigt bra. Respekterar inte reglerna och skickar arga pm när de blir tillsagda.
Ni tar förgivet att forum finns som ni kan nyttja gratis och utan att se vilket arbete det ligger bakom.
Leif har inget större luftvapenintresse kvar...men trots det har han lagt ner massor med timmar och kronor för att alla vi andra ska ha en trevlig mötesplats att vara på.
Men när folk hela tiden petar naglar i ögat på honom så blir det för mycket tillslut...Ni vet säkert vilka ni är och jag hatar er mer än ord kan beskriva.

Mvh
-Jonas-
-Jonas-

Inläggav Superbee 20 feb 2010, 13:51

Hej och hå nu lugnar vi ned oss. Det här forumet ska vara kvar!

Jag älskar er allihop mina kära luftvapenvänner!
Även om vi har olika åsikter :)
Användarvisningsbild
Superbee

Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Inläggav Phonta 20 feb 2010, 14:23

Måste nog säga att jag kände på mig att något var på gång, köpte en bössa för ca. 2 veckor sedan av Leif. han sade då att han skulle sluta med luftvapen. Kanske mest intresset som falnade , vad vet jag . Intressen genom livet varierar, skulle detta vara fallet så kanske man kunnat tänka sig att flytta över ansvaret till någon som var villig att jobba lika idiellt samt entusiastiskt som Leif har gjort. I stället för att spoliera många , många hundra människors glädje med Airgun.se Det forumet har känts som ett andra hem för mig.............
Jag är mycket ledsen över detta , och jag är säkert inte ensam .........
Phonta

Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Inläggav Grövsten 20 feb 2010, 14:25

Egon skrev:Det är lätt att tycka och ha åsikter när man inte vet vad som händer bakom kulisserna.
En grupp medlemmar som ständigt ska klaga och gråta så fort det inte passar dem riktigt bra. Respekterar inte reglerna och skickar arga pm när de blir tillsagda.
Ni tar förgivet att forum finns som ni kan nyttja gratis och utan att se vilket arbete det ligger bakom.
Leif har inget större luftvapenintresse kvar...men trots det har han lagt ner massor med timmar och kronor för att alla vi andra ska ha en trevlig mötesplats att vara på.
Men när folk hela tiden petar naglar i ögat på honom så blir det för mycket tillslut...Ni vet säkert vilka ni är och jag hatar er mer än ord kan beskriva.

Mvh
-Jonas-

Jo jag är fullt medveten om att tex jag, inte vet alla turer runt detta... Men har trots detta mycket svårt att köpa det mycket plötsliga avslutet..på en daglig mötesplats för många av oss...
Är precis som Phonta ledsen över att det gick som det gick...
8 st luft

Användarvisningsbild
Grövsten

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter Luftvapen