Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
yellonet skrev:Det enda rätta vore att upprätta en "neutral" informationsplats där alla nyheter, inbjudningar osv postas FÖRST, sedan kan vem som helst läsa där och posta informationen i valfritt forum.
yellonet skrev:Det enda rätta vore att upprätta en "neutral" informationsplats där alla nyheter, inbjudningar osv postas FÖRST, sedan kan vem som helst läsa där och posta informationen i valfritt forum.
öberg skrev:Nu drar vi ner tongångarna med en gång här!
Så med andra ord så är det 4st som bestämmer regelverket för FT sverige?
Jag hade nog gärna sett en eller två till som inte är klubb bundna. Inget ont i att ni som är i AG är det, men kanske någon som ser på saker utifrån ett annat perspektiv. Missförstå mig inte nu, men jag tror/vet att det är lätt att få lite tunnelseende och bli påverkad av klubbkamraterna.
Ett tips! Vill ni få reda på vad folk tycker och tänker om saker/frågor? Skriv ut dom och låt dom tävlande svara på det på tävlingarna. Då får ni de tävlandes åsikter
Vill ni få mer folk på tävlingarna?
Få in en artikel i tex VapenTidningen!
Men med större tävlingar kommer en baksida på myntet, ser man på tex fältskytte i pistol så hade vi på De la gardie träffarna c:a 250 starter och det innebar att hemma klubbarna vacker fick jobba hela dagen. Dvs skjuta var uteslutet!
ogster skrev:Tar man bort pcp från öppna riktmedelsklassen så innebär det väl att exellentbössorna inte får va med å leka?
Dan B wrote
Det är väl demokrati att klubbarna har representanter som blir påverkade av medlemmarna.
öberg skrev:Hur många Exellentbössor har du sett på tävlingarna?
ogster skrev:öberg skrev:Hur många Exellentbössor har du sett på tävlingarna?
Inte en enda men jag menade ju bara att man får tänka på hur man ska utforma regler så det inte blir bakslag
öberg skrev:Så med andra ord så är det 4st som bestämmer regelverket för FT sverige?
Jag hade nog gärna sett en eller två till som inte är klubb bundna. Inget ont i att ni som är i AG är det, men kanske någon som ser på saker utifrån ett annat perspektiv. Missförstå mig inte nu, men jag tror/vet att det är lätt att få lite tunnelseende och bli påverkad av klubbkamraterna.
G0LI4T skrev:Är inte med dig alls Ogster.
Klassen var aldrig tänkt till PCP överhuvud taget utan till fjädergevär, PCP biten vart tillagd i efterhand av någon anledning.
Vill ni få reda på vad folk tycker och tänker om saker/frågor? Skriv ut dom och låt dom tävlande svara på det på tävlingarna. Då får ni de tävlandes åsikter
öberg skrev:ogster skrev:Tar man bort pcp från öppna riktmedelsklassen så innebär det väl att exellentbössorna inte får va med å leka?
Hur många Exellentbössor har du sett på tävlingarna?
Dan B wrote
Det är väl demokrati att klubbarna har representanter som blir påverkade av medlemmarna.
Med all respekt Dan,
Det är väl inte klubbarna som skall diktera tävlingsvilkor utan en tävlingskommité så fungerar övriga skyttesverige!
Likaså så finns det två skytteförbund i sverige, sportskytteförbundet och det nationella förbundet. Antingen så är man automatsikt ansluten via sitt klubbmedlemsskap eller så löser man Svenska sportskytteförbundets tävlingslicens om man vill tävla på deras tävlingar. Detta är ett alt det andra är att alla som vill skjuta FT tävlingar måste ansluta sig till en klubb, annars kan du aldrig få din demokrati Dan.
Är det inte så att i alla andra skytte sammanhang så måste man vara medlem i en skytteklubb för att få tävla.
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster