Silwer skrev:"Råkade köpa" den lät den
Jo, jag tänkte köpa en billig slit och släng bössa att ha med i bilen på semestern och som man inte behöver vara rädd om, men kinabössorna som jag hade tänkt mig var så grymt glappa och rappliga så jag tänkte strunta i det. Det var då jag gick förbi fyndhörnan och hittade gamon...
Jag hade ju egentligen inte tänkt att skruva något med bössan....
Men naturligtvis kunde jag ju inte hålla mig....
Det är ingen hål i hål skjutare, helt omöjlig att samla ihop skotten sittande med stöd pga att den då blir grymt greppkännslig...
Men i stående funkar den förbluffande bra, och det med öppna riktmedel.
Att pricka coca cola burkar på 50m är rena barnleken. Bössan är lätt och smidig och stocken passar mig jättebra, så fort jag lägger an bössan så kommer siktet rätt och blir på så vis en bössa som inbjuder till snabbt instiktivskytte på lämpliga plinkingmål...
Köper man en sån här bössa till ordinarie pris på typ 2700 så blir man ju lurad, men för 1200kr som jag gav så känns bössan helt OK som plinkingbössa. Visst är HW-30 i en annan liga och pristillägget inte så stort, men då skulle jag garanterat känna att jag måste vårda bössan på ett annat sätt, lite sjukt kanske men så funkar jag..
Så i sommar är det alltså Gamo som gäller för mig.....och Steyr........helt bissarr kontrast att växla mellan dom bössorna
...Men självklart finns också
FWB 300S Universal med maccarifjäder med, fortfarande min favoritbössa alla kategorier...
...Och sorry att jag gled iväg OT........