Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Skogshuggarn skrev:Yes,,tack vara att Frank väckte till liv intresset för min gamla 3 hundring så blev det under dagen en mindre opration på dito.
Redan i går kväll var jag på bössan och gräppad runt den däringa pipvikten som blir kvar när man monterar bort det främre riktmedlet,,jag jummade på den med gasolen och knep med polygripen å vred,,den kom så saktrerliga men jag skjöt upp projektet till i dag .
Lika så i dag så jummad jag på metallklumpen en aning men tydligen inte tillräckligt för till min stora förvåning åkte hela röret bortTrodde inte att det skulle bli så här men det får vl vara okay då.Den däringa metallklumpen vägde 283 gram,,,så det blev ju en del vikt som försvann från bössan
![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
outcastkona skrev:man vrider ju hela bössan i stocken,, kan den ta skada av det ?
Skogshuggarn skrev:Yes,,tack vara att Frank väckte till liv intresset för min gamla 3 hundring så blev det under dagen en mindre opration på dito.
Redan i går kväll var jag på bössan och gräppad runt den däringa pipvikten som blir kvar när man monterar bort det främre riktmedlet,,jag jummade på den med gasolen och knep med polygripen å vred,,den kom så saktrerliga men jag skjöt upp projektet till i dag .
Lika så i dag så jummad jag på metallklumpen en aning men tydligen inte tillräckligt för till min stora förvåning åkte hela röret bortTrodde inte att det skulle bli så här men det får vl vara okay då.Den däringa metallklumpen vägde 283 gram,,,så det blev ju en del vikt som försvann från bössan
![]()
outcastkona skrev:så bara värma vikten för att ha kvar röret med lite ur, få se om jag får tid över i morgon, så jag kan sätta den i skruvstycket, körde du med lite trä emellan så lådan slipper märken.
Brytpipa skrev:Skogshuggarn skrev:Yes,,tack vara att Frank väckte till liv intresset för min gamla 3 hundring så blev det under dagen en mindre opration på dito.
![]()
Har redan demonterat främre metallklumpen på min Universal. Blir efter att ha läst ditt inlägg nu sugen på att även ta väck röret för att minska totalvikten.
Hur är röret fastsatt, är det limmat mot lådan eller vad?
Skogshuggarn skrev:Ja,det verkar som det var röret var limmat in o bössans stomme,MEN där skall du någ inte värma på så mycket,,
pipmuffen kan smälta om du har den kvar i lådan .
Frank69 skrev:Dessa ammo står överst på inköpslistan:
Frank69 skrev:Skogshuggarn skrev:Ja,det verkar som det var röret var limmat in o bössans stomme,MEN där skall du någ inte värma på så mycket,,
pipmuffen kan smälta om du har den kvar i lådan .
Vad är diametern på pipan? Jag funderar nämligen på att investera i en pipvikt...
outcastkona skrev:ja det blev riktigt fint hihi men men idag skulle det provskjutas, har bara en bössa till som jag aldrig pratar om, en gamo cadet som e från mitten på 80 talet och rejält misskött och sliten, fick för mig att ha den som referens, bara för att den skulle bli totalt utklassad
Frank69 skrev:He,he jo det är ju rätt, men har inte plockat bort shrouden ännu...
Frank69 skrev:och pipvikten fick man bort med endast händerna...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster